تاریخ : 1397,چهارشنبه 24 مرداد19:07
کد خبر : 60672 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

کارت ساتا برای رزمندگان صادر می شود



سازمان های تابع وزارت جهاد کشاورزی طی نامه ای خواستار حذف فوق العاده ویژه از احکام حقوقی جانبازان حالت اشتغال خود شدند .ایا مگر ماده ۵۱ قانون جامع را می توان سر از خود یک سازمان یا وزارت خانه لغو کند.

- برابر تبصره۲ماده 51 قانون جامع به شرح زیر پرداخت فوق العاده ایثارگری ماده 51 به جانبازان و آزادگان حالت اشتغالی خلاف قانون است.
این فوق‌العاده ایثارگری به جانبازان و آزادگان از کار‌افتاده کلی که از حقوق حالت اشتغال مطابق مواد (۳۸) و (۳۹) این قانون برخوردار گردیده‌اند تعلق نخواهد گرفت.

***

در مورد کارت های که برای ایثار گران صادر می شود توسط جامعه یادگاران دفاع مقدس که در شهر تبریز صادر شده خواستم ببینم اعتبار دارد؟

 - ایثارگران در این زمینه سوالات مختلفی را مطرح می کنند. حسب قوانین و مقررات تنها کارتی که برای همه دستگاههای اجرایی معتبر است و باید آن را مورد توجه قرار دهند کارتی است که بنیاد آن را صادر می کند و در آینده برای رزمندگان کارتی که ساتا صادر خواهد کرد  ملاک است و سایر کارتهایی که سایر دستگاهها و تشکلها صادر می کنند فقط اعتبار داخلی برای همان دستگاهها و صرفا برای شناسایی ارتباط  با همان دستگاه و تشکل است .

***

 ایا قانونی هست که به جانبازان 35درصد خودرو یا وام خودرو بدهند لطفا راهنمایی بفرمایید

- در خصوص وام خوردو به صورت مستقل قانونی نداریم ولی در ماده 45 قانون جامع تصریح شده است به  آن تعداد از جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) الی چهل و نه درصد (۴۹%) که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند ،‌نیز خوردو تعلق می گیرد و در آیین نامه اجرایی آن که هنوز تهیه نشده است نحوه تخصیص وام تعریف خواهد شد .

***

خانواده شهید نیروی انتظامی هستیم سال 94 پدر شهید ما بازنشست شد و سال 94 بازنشستگی را برای ما واریز کردند ولی به همان مقدار واریزی مرخصی ها و پاداش بازنشستگی را طلبکاریم. ابتدای سال به ما گفتند که باید نیروی انتظامی پرداخت کند. ولی برج قبل طی تماسی که با مسئول استانی داشتیم به ما گفتند که باید بنیاد شهید پرداخت کند.

- آنچه که از ماده۵۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر استنباط می شود این است که پرداخت خرید مرخصی های شهدا با دستگاههای اجرایی است و نیروی انتظامی باید این موضوع را اقدام کند .
  کلیه دستگاههای مشمول این قانون موظفند مرخصی استحقاقی و عملیاتی استفاده نشده شهدا و مفقودان را به ازای هر ماه طلب مرخصی آنان معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای دریافتی آنان محاسبه و از سوی دستگاههای ذی‌ربط پرداخت نمایند.


کد خبرنگار : 23