تاریخ : 1397,چهارشنبه 24 مرداد19:22
کد خبر : 60673 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

نحوه محاسبه تاریخ بازنشستگی شهدا



من فرزند شهید هستم وپدرم در سال ۳/۴/۶۷به شهادت رسید می خواستم ببینم تاریخ بازنشستگی را از چه زمانی محاسبه و تعین می کنند شهادت یا از اعزام.

- سلام تاریخ اعزام و کلیه سوابق قابل قبول قبل از شهادت می تواند ملاک عمل قرار بگیرد . در هر صورت سال آینده بطور قطع زمان پاداش پایان خدمت فرا می رسد و باید شما از ابتدای سال  آینده پیگیر باشید.

***

درست است که می گویند وام ازدواج به فرزندان جانباز  دو برابر پرداخت می شود و بنیاد باید به فرزند جانباز هدیه ازدواج. پرداخت کند ...ممنون بابت تمام راهنمایی های شما عزیزان

 - سلام درست است وام ازدواج فرزندان جانبازان دو برابر افراد عادی است و ضمنا" اگر پدر شما شاغل نبوده که از محل خدمت این هدیه را دریافت کند این هدیه هم دو برابر افراد عادی است و بنیاد باید به شما پرداخت کند.

***

جانباز بیست درصد اعصاب و روان هستم و دوبار به کمسیون اعزام شدم ولی کمسیون پزشکی حتی با داشتن مدارک و باتوجه به بستری شدنم  در بیمارستانهای اعصاب و روان مانند بیمارستان صدر هیچ اهمیتی نمی دهد. دوبار با چشم خودم دیدم حتی به مدارک من نگاه هم نکردند. خواهش می کنم بنده را راهنمایی کنید ...در ضمن فعلا دو سال است در نوبت کمیسیون مجدد هستم.

- سلام کمیسیون پزشکی تنها مرجع قانونی تعیین درصد و تجدید نظر در آن است و پیگیری از طرق دیگر نتیجه بخش نیست . شما امیدوار باشید که کمیسیون پزشکی و اعضای آن با توجه به رعایت حقوق قانونی افراد نظر دهند و هیچ چیز دیگری در ارائه نظر کارشناسی آنها دخیل نباشد.

***

بنده کارمند پیمانی هستم  پدرم حدود ۹ سال ارتش بوده و بعد باز خرید شده است. یک سال و ۱۸روز کارت ایثار دارد
ایا من هم می توانم با این مدت ایثارگری تبدیل وضعیت به رسمی بشوم ؟ آیا باید کارت ایثار را تبدیل به ایثار داوطلبانه (۳ چهارم مدت ) بکنم یا نیاز نیست ؟ آیا یک مدرک بالاتر شامل حال من می شود یا نه ؟

- بله برابر الحاق یک تبصره به ماده 21 قانون جامع شما هم می توانید تبدیل وضعیت شوید. در خصوص یک مقطع تحصیلی بالاتر هر چند متن مصوب مجلس این نکته را به ذهن متبادر می کند ولی با توجه به مذاکرات زمان تصویب این هدف از مقنن بعید به نظر می رسد. برای تعیین تکلیف نهایی مجلس باید این ابهام را مرتفع کند.
 


کد خبرنگار : 23