تاریخ : 1397,پنجشنبه 25 مرداد13:04
کد خبر : 60674 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

حفظ اسناد، مدارک پزشکی و سابقه مجروحیت به عهده بنیاد شهید است



 بنده سال ۶۳ الی۶۵ درمنطقه جنگی حدود ۲۴ الی ۲۸ماه خدمت کردم در حال حاضر پسرم سرباز و ۱۰ ماه از خدمتش مانده است آیا کسری خدمت به او تعلق می گیرد.

- در صورت ابلاغ ستاد کل برای اجرا تعلق خواهد گرفت.

***

پدرم پنج سال در منطقه جنگی خدمت کرد و همیشه می گفت بمب شیمیایی دوبار بر سر من ریخته شده است اما متاسفانه بعضی از تاریخ های برگشت پدرم از جبهه وجود ندارد و ما نتوانستیم پرونده های شیمیایی پدرم را جمع آوری کنیم. در جبهه پدرم تیر خورد و از بیمارستان شهدای تجریش تهران به بیمارستان دیگری منتقل شد که متاسفانه در نامه انتقال بیمارستان، نام بیمارستان دیگر ذکر نشده است. پدرم دوماه در آن بیمارستان بستری بود که ما نام آن را نمی دانیم.

- اگر بنیاد برابر ماده۱۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که به شرح زیر  بیان می دارد ، به وظیفه خود عمل می کرد امثال شما دچار این مشکل نمی شدید. بهتر است به کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری شکایت و این کوتاهی بنیاد را پیگیری کنید. وظیفه جمع آوری مدارک با شما نیست بنیاد باید بانک اطلاعاتی این موارد را جمع آوری کند.
 بنیاد موظف است حداکثر ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون به منظور حفظ اسناد و مدارک پزشکی و سابقه مجروحیت موجود در بیمارستان‌ها و کلیه مراکز پزشکی، درمانی و ستادهای تخلیه مجروحان و جلوگیری از امحاء، مفقود یا معدوم شدن اسناد با استفاده از خدمات ماشینی و امکانات رایانه‌ای نسبت به تشکیل و تمرکز بانک اطلاعات و آمار مجروحان دوران دفاع مقدس اقدام نماید.

***

پدر من جانباز سی و پنج درصد بود که بنیاد شهید مشهد پرونده او را گم کرد تا دوباره در کمیسیون شرکت کند و پنج درصد به ایشان جانبازی دادند و پدرم هم نمی دانست که می تواند اعتراض کند. آذرماه امسال پدرم بعلت نارسایی ریوی و قلبی فوت شد. قبل از فوت، ایشان نامه از دکتر معتمد بنیاد داشتند که از کار افتادگی کامل ایشان را تایید می کرد اما بنیاد شهید منطقه دو مشهد پدرم را از کار افتاده اعلام نکرد و حتی با وجود اینکه پدرم تقاضای کمیسیون ویژه کرده بود کمیسیون ویژه تشکیل ندادند. حتی موقع زمان برگزاری کمیسیون از کارافتادگی را به ما اطلاع ندادند. یکبار هم چندین سال قبل در کمیسیون ازکارافتادگی شرکت کرد که باوجود اینکه ناتوان و مریض و ازکاراقتاده بود متاسفانه تایید نشد حال باید به کجا بابت این کوتاهی شکایت کنیم؟

- پرونده ایشان بعد از فوت هم در کمیسیون پزشکی قابل طرح و رسیدگی است، چنانچه استان کوتاهی کرده با دبیرخانه کمیسیون های پزشکی بنیاد تماس و پیگیری کنید.

***

در سن 12 سالگی به جبهه رفتم برادر شهید و برادر جانباز هستم پدرم راننده سپاه بود که برحمت خدا رفت. بعد از چندین سال دوندگی، از طرف نهاد ریاست جمهوری نامه ای ارسال شد و قبول کردند که مدارکم کامل بوده است. ریاست جمهوری پرونده را به کمیسیون پزشکی فرستاد. ولی بدلیل لجبازی آقای. در سپاه شهر ری بنده را به کمیسیون نفرستادند،  به هر صورت کمیسیون نامه ای به من داد و گفت بالای 35درصد به شما تعلق می گیرد. بگو نامه بدوی بزنذ، رییس ایشان  گفت نامه اش را بزن برایش ولی او با دوز و کلک مرا رد کرد. حالا می گوید من پارسال نامه زدم جواب آن را بیاور تا من شما را به مرحله بعدی بفرستم. هرچی می گویم نامه جدید باید باشد نامه نمی زند. از شما کمک می خواه راهنمای ام کنید که کجا مراجعه کنم که بروی حق چشمان شان را نبندند شاید فرجی شد .

- سلام وظیفه ایشان کار راه اندازی است و اگر تمکین نمی کند به ایثارگران کل سپاه زیر نظر سردار شریفی مراجعه کنید و پیگیر حق خود باشید.


کد خبرنگار : 23