تاریخ : 1397,دوشنبه 29 مرداد12:42
کد خبر : 60688 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

طی مراسم باشکوهی

«ضیافت ایثار» در جمع خانواده جانبازان و آزادگان برگزار شد


«ضیافت ایثار» در جمع خانواده جانبازان و آزادگان برگزار شد

پرچم بارگاه منور حضرت امیرالمومنین علی(ع) طی تشریفات خاصی بین حاضرین آورده شد که خانواده ها با بوسیدن این بیرق متبرک، حال و هوای معنوی خاصی پیدا کردند.

فاش نیوز- در سالروز ازدواج فرخنده حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها و در آستانه 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به وطن، اولین «ضیافت ایثار» جانبازان قطع نخاع و آزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، دراین مراسم که با همکاری انجمن جانبازان نخاعی و در سالن مجتمع فرهنگی سیدالشهداء برگزار شد، هفتاد نفر از جانبازان نخاعی و سی تن نیز از آزادگان سرافراز، به همراه خانواده شرکت داشتند، پس از تلاوت کلام الله مجید و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی، «پورحاج رضایی» رییس موسسه فرهنگی، هنری و ورزشی ایثار بنیادشهید و امور ایثارگران به حاضرین خیرمقدم گفت و در ادامه، «سیدسعید صدرزاده» معاون فرهنگی موسسه که اجرای برنامه را برعهده داشت، در مقام و منقبت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) دکلمه زیبایی را قرائت کرد و مراسم با برنامه های مفرح و شادی توسط گویندگان رادیو و تلویزیون و خوانندگان و گروه های تواشیح ادامه یافت.

این برنامه که به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ترتیب یافته بود، با عنوان نمادین جشن تولد تعدادی از جانبازان، آزادگان و همسران آنها که تاریخ تولدشان مقارن با این ایام بود برگزار شد و کیک تولدی با چهل شمع روشن بر روی صحنه خودنمایی می کرد.

از نکات قابل توجه این مراسم، ادای احترام تعدادی از نیروهای تشریفات ارتش به مدعوین و همینطور برپایی سفره عقدی نمادین به منظور گرفتن عکس یادگاری برای میهمانان و خانواده هایشان بود که مورد اقبال حاضرین قرار گرفت.

پرچم بارگاه منور حضرت امیرالمومنین علی(ع) طی تشریفات خاصی بین حاضرین آورده شد که خانواده ها با بوسیدن و تبرک پرچم، حال و هوای معنوی خاصی پیدا کردند.

حاشیه ها:

1 - این مراسم با همت موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار وابسته به بنیادشهید و امور ایثارگران و با همکاری انجمن جانبازان نخاعی برگزار شد.

2 - همه جوانب از جمله پارکینگ ( شرکت گاز) و چند سرباز جهت تسهیلات تردد جانبازان به تالار، برداشتن چند ردیف از صندلی های تالار جهت سهولت در تردد جانبازان ویلچری پیش بینی شده بود.

3 - در بدو ورود، گروه تشریفات ارتش جمهوری اسلامی ایران به زیبایی، احترام نظامی به جانبازان و خانواده آنان می گذاشتند.

4 - تقدیم بسته های پذیرایی و سپس هدایت یک به یک مدعوین به قسمتی از تالار که سفره عقدی نمادین قرار داشت و گرفتن عکس های خانوادگی کنار سفره عقدی که به زیبایی آراسته شده بود حال و هوای دوران جوانی را برای جانبازان و آزادگان که در میانسالی بسر می برند، تداعی می کرد.

5 - جانبازان تا شروع رسمی مراسم، بصورت دونفره و چند نفره کنار هم حلقه زده بودند و با هم خوش و بش می کردند.

6 - دوبلور معروف صدا و سیما که خود از جانبازان زمان جنگ بود در این مراسم با صدای زیبا و اجرای قطعاتی حضور پیدا کرد و فی البداهه گپ و گفت و گویی با مدعوین داشت.

7 - خوانندگان و هنرمندان نیز چند ترانه زیبا در وصف حضرت امام رضا(ع)، جانبازان و آزادگان خواندند.

8 - در اواسط برنامه تواسط عوامل برنامه، جهت تکریم جانبازان، شاخه گلی به این عزیزان تقدیم شد.

9 - گروه تواشیح بر روی سن حضور یافتند و چند برنامه اجرا کردند.

10 - مجری برنامه جندتن از آزادگان را جهت بیان خاطراتی از دوران اسارت دعوت کرد که به شدت مورد تشویق جانبازان و حاضرین واقع شد و با اهدای جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

11 - در اثنای برنامه کلیپ هایی از آزادی و ورود آزادگان به میهن اسلامی پخش شد.


کد خبرنگار : 23