تاریخ : 1397,شنبه 27 مرداد17:44
کد خبر : 60708 - سرویس خبری : اخبار

نقدِ نقد یکی از کاربران به فاش نیوز


نقدِ نقد یکی از کاربران به فاش نیوز

در جهان امروز که دنیای رقابت هاست و بسیاری از رسانه‌ها با هدف جلب منافع مالی حتی از درج اخبار زرد هم ابایی ندارند، فعالیت خبری و رسانه ای به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس...

فاش نیوز - با سلام؛ خطاب به ناقد محترم و ناشناس( لااقل برای حقیر) عرض می‌کنم:
شما در مطلب (
نقد یکی از کاربران به فاش نیوز؛ نظر شما چیست؟ ) 28 سطری خود حداقل ۱۳ اشکال به فاش نیوز وارد نموده‌اید که البته معدودی از آنها را من هم وارد می‌دانم مثل کامنت های چند پهلو یا ضعیف و بی محتوا که همین جا اشکال دیگری را نیز باید اضافه کنم و آن درج مشکلات کاملا شخصی و جزئی ایثارگران است که اگر برای نمونه (مشت نمونه خروار) باشد خوب است لکن بعضی از آنها حقیقتاً شخصی و موردی است که فایده غالب آن در واقع سوء استفاده معاندان و سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب از این مطالب است.

و اما نقد مطلب شما؛
1 - از آخرین ایراد شما شروع می‌کنم. در سطر آخر به "نقل قول‌های افراد خاص که هیچ ضمانتی ندارد" اشکال نموده اید. از شما می‌پرسم: کدام رسانه نقل قول ضمانت‌دار منتشر می‌کند؟ اگر بنا باشد خبرگزاری‌ها و منابع خبری فقط نقل قول‌های ضمانت‌دار را منتشر کنند، درب همه رسانه‌ها تخته خواهد شد در حالی که هزاران نقل قول به طور روزانه در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود که هیچ تضمینی پشت آن نیست حتی در مسائل سیاسی و اقتصادی و این اختصاص به کشور ما هم ندارد.

2 - باز در همان سطر آخر ایراد "سانسور" را بر فاش نیوز وارد کرده‌اید. اگر منظور از سانسور، انتخاب بخشی از متن مصاحبه‌ها و نقل قول‌ها و حذف باقی آن است که این حق مسلم مسؤول سایت بوده و اگر مقصود کتمان حق است، چیزی را که اصلا نمی دانیم که وجود داشته یا نه؟ چطور بفهمیم حق بوده و حذف شده؟ و اگر هم شما مدعی اطلاع موردی باشید نمی‌توانید تعمیم داده و اشکال را به صورت کلی وارد نمایید.
3 - در همان سطر آخر "پراکندگی مطالب پرمحتوا" را به عنوان اشکال مطرح نموده‌اید که این هم وارد نیست چون به هر حال از مجموع اخبار و مصاحبه‌ها و... همگی از نظر محتوا در یک سطح نبوده و ممکن است بعضی پرمحتوا و بعضی با محتوای کمتر باشد که آن هم در نظر مخاطبان مختلف، متفاوت می‌باشد.
4 - فرموده اید: "درون مایه انصاف در فاش رو به ته کشیدنه و سمت و جهتش راضی نگه داشتن افراد بالادستی خاص خودشه". با شناختی که از برادر جانباز جناب آقای ساقی دارم مطمئناً این فقره از نقد شما وارد نیست زیرا اگر رضایت مسوولان بالادستی همچون مدیران بنیاد و ارشاد و... برای آقای ساقی هدف اول می بود که این همه مشکلات حضور در دادگاه و پاسخ به شکایات غیر موجه و... را به جان نمی‌خرید. متهم کردن جناب ساقی به بی انصافی، غیر منصفانه‌ترین اتهامی است که به ایشان وارد نموده‌اید.
5 - گفته جناب ساقی (هرکی هرچی میخواد بگه، ما کار خودمونو می‌کنیم) را نوعی برداشت ایدئولوژیک‌زده یا خود‌پیامبرانگاری دانسته‌اید.
اولاً: قول آقای ساقی عمومیت ندارد بلکه مختص مسائل اصولی و حقوق مسلم شرعی و قانونی است که حرف درستی بوده و قابل ایراد نمی‌باشد.
ثانیاً: استقلال عمل بر طبق تشخیص صحیح از ناصحیح توسط آقای ساقی در مسائل اصولی نافی استفاده ایشان از آراء و نظرات دیگران و مشورت در مسائل فرعی و مبتلا به جامعه هدف نیست.
ثالثا: اصطلاح "برداشت ایدئولوژیک‌زده" از اصطلاحات رایج در میان دگراندیشان فراری به خارج و انقلابیون پشیمان و خودباخته است که توسط رسانه های بیگانه هم تبلیغ میشود در حالی که خود آن افراد نیز نظرات و مطالبشان را بر پایه اعتقادات خویش بیان می دارند که نوعی ایدئولوژیک زدگی است! ما در اسلام دارای ایدئولوژی بوده و معتقدیم دین اسلام برای همه حالات زندگی دارای برنامه ها و بایدها و نبایدها است و عمل بر طبق این ایدئولوژی افتخار ماست.
6 - موارد دیگری هم هست که در این مجال نمی گنجد لکن توجه شما و دیگر مخاطبان فاش نیوز را به این نکته جلب می‌کنم که در جهان امروز که دنیای رقابت هاست و بسیاری از رسانه‌ها با هدف جلب منافع مالی حتی از درج اخبار زرد هم ابایی ندارند، فعالیت خبری و رسانه ای به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس امری ستودنی و شایسته پشتیبانی و حمایت همه جانبه است تا باعث دلگرمی و تقویت انگیزه بانیان این رسانه شود؛ نه اینکه با ایرادهای متعدد و بعضاً نابجا موجبات دلخوری و تضعیف روحیه مجاهدان مخلص و بی ریای عرصه خبر و رسانه را فراهم آوریم.

والسلام – رضا محبی


کد خبرنگار : 17