تاریخ : 1397,دوشنبه 29 مرداد18:27
کد خبر : 60767 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

چند سووال از وزیر بهداشت



یک جانباز شیمیایی -  وزیر بهداشت سخنرانی خوبی نموده اند.. اما یک عمل از هزاران سخن بهتر است.. ایشان در حوزه بهداشت و درمان چه می کنند؟ هزینه درمان چرا کمرشکن است؟ بعضی از صورت حساب های بیمارستانی باعث جان باختن قشر مستضعف می شود! قیمت دارو و خصوصا" داروهای بیماری های خاص آنچنان خیره کننده است که باعث نابینایی می شود! هزینه های دندانپزشکی و مثلا ترمیم یک دندان برای اکثریت مردم آنقدر بالاست که مجبورند پس از روزها و شب ها تحمل درد جانفرسا بالاخره دندانشان را با پرداخت باز هم ویزیتی سنگین! بکشند؟!

آیا آقای هاشمی می داند که در تمامی مناطق محروم مردم از حداقل درمان ها و تهیه داروها محرومند!؟ و جان می دهند. آمار تلفات جاده ای واقعا بالاست و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.... ولی آمار بیماری ها و ناتوانی مردم و کودکان مستضعف برای درمان نیز بالاست..

چرا تعرفه های پزشکی و درآمد پزشکان در ایران نجومی است و مثلا یک دکترای ریاضی و یا زبان و ادبیات و....هیچ وقت نخواهند توانست یک صدم درآمد پزشکان را داشته باشند.. چرا حقوق و در آمد یک کارگر محترم که به اندازه یک پزشک و شاید بیشتر به جامعه خدمت می کند اینقدر ناچیز است..

در کشورهای پیشرفته در علوم و توسعه یافته و کشورهای متوسط دیگر جهان اینقدر تفاوت حقوق و درآمد وجود ندارد و حتی کارگرانی هستند که حقوق بیشتری از درمانگران و داروفروشان دارند...

وزیر بهداشت ایران عزیز ما! چرا شما که خود بصورت مستقیم و غیرمستقیم از وارد کنندگان دارو نیز هستید و شرکت های داروسازی داخلی و نیز سازمان نظام پزشکی زیر نظر وزارتخانه شماست، گرانی و کمیابی داروهای مهم بسیار زیاد و چرا هزینه های درمان برای اکثر مردم زحمتکش، فلج کننده زندگی آنهاست.