تاریخ : 1397,پنجشنبه 01 شهريور15:42
کد خبر : 60793 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

موافقان و مخالفان وزارت امور ایثارگران( ۱۰)

وزارت امور ایثارگران، الگوی دیپلماسی بین المللی


وزارت امور ایثارگران، الگوی دیپلماسی بین المللی

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از تشکیل وزارت امور ایثارگران با ساختار فعلی بنیاد شهید دفاع کرد.

فاش نیوز -  رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از تشکیل وزارت امور ایثارگران با ساختار فعلی بنیاد شهید دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی مخالفت ها با تشکیل وزارت امور ایثارگران به دلیل منافات آن با اصل 75 قانون اساسی و افزایش هزینه های دولت خاطرنشان کرد: برخی می گویند تشکیل وزارت امور ایثارگران با اصل 75 قانون اساسی مخالف است و هزینه دولت را بالا می برد، اما پاسخ ما این است که وزارت امور ایثارگران، در واقع همان سازمان بنیاد شهید فعلی خواهد بود و وزیرآینده می تواند با همان معاونت ها و ادارات کل در وزارتخانه جدید مستقر شود وهزینه اضافی بر روی دوش دولت نخواهد گذاشت.

نماینده آزاده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سووال که آیا تشکیل وزارت امور ایثارگران شامل اصل 75 قانون اساسی نخواهد شد؟ اظهار داشت: در واقع تشکیل وزارت امور ایثارگران با ساختار فعلی بنیاد شهید نه تنها هزینه ای را بر روی دوش دولت ایجاد نمی کند بلکه با ساختار کنونی بنیاد شهید از بسیاری از هزینه های اضافی می توان جلوگیری کرد.

حجت الاسلام نوروزی در خصوص ضرورت طرح تشکیل وزارت امور ایثارگران تاکید کرد: به طور مثال در حال حاضر 50 حکم در رابطه با ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه ذکر شده است اما دولت به طور کلی به آنها عمل نمی کند  و نمی شود از او سوال کرد و اگر هم بخواهیم سوال کنیم پاسخ نخواهند داد. پس بنا براین بنیاد شهید در این خصوص باید سر و سامان بگیرد و جایگاه واقعی خود را بدست بیاورد  و این موضوع جز با تشکیل وزارتخانه جدید میسر نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی ها شبهاتی را مطرح و سوال می کنند سرمایه هایی که در اختیار بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید است در وزارت امور ایثارگران در آینده چه خواهد شد، اظهار داشت: این سرمایه ها متعلق به ولی فقیه است و در صورت تبدیل بنیاد به وزارتخانه، مدیریت اجرایی آن زیر نظر ولی فقیه خواهد بود.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس تشکیل وزارت امور ایثارگران را الگویی مناسب برای ایثارگری در دیپلماسی منطقه ای و بین المللی دانست و افزود: تشکیل وزارت امور ایثارگران در شرایط فعلی جایگاه ویژه ای برای ایثارگران از نظر سیاست بین المللی و داخلی ایجاد خواهد کرد و نشان دهنده اهمیت این موضوع خواهد بود که جمهوری اسلامی ایران وزارتخانه ای برای ایثارگری تاسیس کرده است و در دولت خود حرفی برای گفتن دارد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی که خود از طراحان تشکیل وزارت امور ایثارگران است در خصوص ضرورت تبدیل ساختاری بنیاد شهید تصریح کرد: از نظر بعد داخلی و بین المللی، با تشکیل وزارتخانه جدید، علاوه بر زنده نگهداشتن موضوع ایثار و شهادت و ترویج روحیه ایثارگری، در صورت کوتاهی و قصور وزیر مربوطه می توان از وی سوال و وضعیت متوازنی نسبت به وظایفی که وزارت ایثارگران باید انجام دهد را در کشور ایجاد کرد.


کد خبرنگار : 18