تاریخ : 1397,یکشنبه 04 شهريور16:49
کد خبر : 60854 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

کاش که رفاه، حرف اولتان بود!



مشکانی- ای کاش دولت و مجلس قبل از تصویب هرقانونی جهت رفاه قشر ایثارگران، اول منابع و احتمال اجرای شدن قانون را بررسی می کردند و بعد مجلس قانون راتصویب می کرد و به دولت ابلاغ می کرد! با گذشت 30 سال از اتمام جنگ، قوانینی تصویب و ابلاغ می شود که اکثریت بچه های جنگ، اعم از جانبازان و آزادگان هیچ سودی ازاین گونه قوانین نخواهند برد.

 برای مثال فوق العاده ایثار شامل این قشر نمی شود، چون اکثریت بازنشسته، فوت و یا شهید شده اند. قانون بازگشت به کار مجدد، فقط شامل عده ای قلیل می شود. سازمان و دوایر دولتی به بهانه خصوصی شدن یا به علت داشتن نیروی مازاد، تن به اجرای این قانون نمی دهند! قانون اشتغال فرزند جانباز به جای پدر را هیچ سازمانی عمل نمی کند. بانک ها هیچ کدام از قوانین را قبول ندارند. به هر حال جهت تصویب هرقانونی وقت و هزینه مصرف می شود ولی نتیجه ندارد!

غیورمردان و متعهدانی که دسترسی به رهبری معظم و مقامات درجه اول نظام را دارند، اطلاع رسانی بکنند که بیش از 70درصد قوانین قشر ایثارگران اصلا" اجرا نمی شود و فقط در بوق وکرنا می کنند تا با آبروی این قشر بازی کنند.

بارها این جملات را شنیده ایم که شما دیگه مشکلی ندارید. از دانشگاه و وام و حقوق و کار برای فرزندانتان تا سهمیه و امتیازات دیگر به شما می دهند! اما طی این سال ها همه این قوانین تبلیغاتی و در حد فقط شعار بوده! آیا داشتن یک آپارتمان درحد 50 متر آن هم بدون آسانسور، در طبقه چهارم و یک ماشین مدل پایین که با کلی کار وتلاش وگرفتن انواع وام ازصندوق ها و بانک ها خریداری شده را می شود به حساب امتیازات ایثارگری و جانبازی گذاشت؟


کد خبرنگار : 20