تاریخ : 1397,چهارشنبه 07 شهريور12:54
کد خبر : 60898 - سرویس خبری : اخبار

بررسی مشکلات ایثارگران در اولویت کار مسوولان نیست



«اسدالله ترکاشوند» دبیر کل جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و دبیر دومین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با گلایه از عدم حضور مسوولان کشوری و لشکری در این همایش اظهار داشت: علی‌رغم دعوت از فراکسیون ایثارگران مجلس که مدعی ایثارگری هستند، هیچ‌یک از اعضا در این همایش حضور نداشتند. از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و ارگان های نظامی نیز دعوت به عمل آمد که کسی نیامد و این نشان می دهد که بعد از 30 سال، بررسی مشکلات و مسائل ایثارگران هیچ اولویتی برای مسوولان ما ندارد.

ترکاشوند مهمترین مطالبه امروز جامعه ایثارگری را اجرای درست قوانین مصوب در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دانست و افزود: این قانون اگرچه نواقصی دارد و علی‌رغم اینکه در ابتدای دولت روحانی برای اجرای آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شد، اما ناقص اجرا شده است.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی معیشت و اشتغال خانواده ایثارگران است. در قانون مصوب شده است حقوق جامعه ایثارگری مساوی با حقوق نیروهای مسلح پرداخت شود، اما به دلیل کمبود بودجه این قانون اجرا نمی شود و یا پاداش پایان خدمت در قانون منظور شده است، اما هنوز جانبازان از پاداش پایان خدمت بهره نبرده اند و بنیاد شهید هم منکر این است و می گوید، بودجه نداریم.

دبیر دومین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر ادامه داد: در بحث فوق العاده ایثارگری، قانون تصریح کرده است که دولت مبلغی به جانبازان و خانواده های ایثارگران بدهد؛ اما بنیاد شهید اجرای آن را منوط به جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدایی که در ادارات و سازمان ها مشغول به کار هستند کرده است. الان وضعیت حقوقی و دریافتی جامعه ایثارگری زیر 2 میلیون تومان است و این در شرایط اقتصادی امروز جوابگوی نیازهای ایثارگران نیست.

ترکاشوند در خصوص حق پرستاری جانبازان بیان کرد: در بحث قانون برنامه ششم گفته شده دولت موظف است به جانبازان 29 تا 49 درصد حق پرستاری بدهد ولی بنیاد شهید این را در قبال جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان اجرای کرده و به باقی جانبازان چیزی نمی دهد.

وی با اشاره به دعوت از 160 تشکل شاهد و ایثارگر کشور برای حضور در این همایش گفت: در دور اول همایش افراد زیادی دخیل نبودند و خود بنیاد شهید تصمیم به برگزاری آن گرفت و تنها حضور تشکل ها را داشتیم.

ترکاشوند بیان کرد: برای برگزاری این همایش دبیرخانه ای متشکل از اعضای کارگروه های چهارگانه ای از تشکل های شاهد و ایثارگر تشکیل و تصمیم گرفته شد همایش در سال 97 برگزار شود. هدف نیز بیان مطالبات ایثارگران در قالب بیانیه ای خواهد بود.

به گزارش دفاع پرس، دومین همایش تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز سه شنبه ششم شهریورماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.