تاریخ : 1397,چهارشنبه 07 شهريور20:19
کد خبر : 60917 - سرویس خبری : اخبار

ورود نخستین واگن مخصوص معلولان به شبکه راه آهن


ورود نخستین واگن مخصوص معلولان به شبکه راه آهن

نخستین واگن و کوپه مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولان ویلچری توسط شرکت «بن ریل» ساخته و در مسیر تهران - مشهد مورد بهره برداری واقع قرار گرفت.

فاش نیوز -  نخستین واگن و کوپه مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولان ویلچری توسط شرکت «بن ریل» ساخته و در مسیر تهران - مشهد مورد بهره برداری واقع قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، نخستین واگن و کوپه مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولان ویلچری که توسط شرکت «بن ریل» ساخته شده است، صبح امروز با حضور تعدادی از جانبازان و مسئولان راه آهن در مسیر مشهد به تهران افتتاح و  آغاز به کار کرد.

«محمدهادی ضیایی مهر» مدیرکل راه آهن خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: این واگن شامل یک کوپه مخصوص برای استقرار دو معلول و دو همراه و یک سرویس بهداشتی بهسازی شده برای توانیابان با قابلیت استقرار و مانور صندلی چرخدار است.


ضیایی فر افزود: در ورودی این واگن مخصوص نیز برای حرکت صندلی چرخدار بزرگ نوسازی شده است.

وی اظهار داشت: بهسازی این واگن طی سه ماه با هزینه چهار میلیارد ریال انجام شده است.

برپایه همین گزارش، یک وسیله متحرک بالا بر و یک رمپ متحرک نیز برای انتقال افراد ویلچری به داخل واگن طراحی و ساخته شده است.

همچنین در این واگن مناسب سازی شده یک سرویس بهداشتی با توالت فرنگی قابل استفاده برای افراد ویچری نیز طراحی و تعبیه گردیده است.

به گفته رئیس معراجی فر، مسئول روابط عمومی راه آهن مشهد مقدس، قرار است در دیگر مسیرها نیز یک کوپه در یک واگن هرقطار برای استفاده جانبازان و معلولان ویلچر مناسب سازی شود.


کد خبرنگار : 17