تاریخ : 1397,یکشنبه 18 شهريور16:49
کد خبر : 61086 - سرویس خبری : اخبار

جانباز قطع نخاع کرمانی به یاران شهیدش پیوست


جانباز قطع نخاع کرمانی به یاران شهیدش پیوست

«امان الله دارابی» جانباز نخاعی کرمانی، پس از ۳۲ سال تحمل درد و رنج مجروحیت و جانبازی به قافله شهداء پیوست.

فاش نیوز -  «امان الله دارابی» جانباز نخاعی کرمانی، پس از ۳۲ سال تحمل درد و رنج مجروحیت و جانبازی به قافله شهداء پیوست.

جانباز فداکار امان الله دارابی، فرزند قاسم، دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ در شهر کوچک مذهبی جوپار (کرمان) چشم به جهان گشود. 

سال ۱۳۵۷ زمانی که تازه دوره راهنمایی تحصیلی را شروع کرده بود با امام و نهضت او آشنا و همراه شد.

در مدرسه شهید مطهری پابدانا کلاس دوم راهنمایی بود که جنگ تحمیلی و حمله نیروهای بعثی عراق به کشورمان آغاز شد.

برای تجلیل از شهدای دانش آموز، کارهای فرهنگی از قبیل مقاله نویسی، برپایی نمایشگاه عکس شهدا و غیره را در مدرسه انجام می داد و خطاطی می کرد.

با اینکه خانواده با رفتنش به جبهه به خاطر حضور دیگر برادرش در میدان نبرد، مخالفت می کردند، سال ۱۳۶۵ دوره آموزشی بسیج را گذراند و کارت پایان آموزش را دریافت کرد و همچنین موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد اجتماعی شد. برادرش هوشنگ که از جبهه برگشت، بلافاصله برای ثبت نام به بسیج رفت.

آبان ماه سال 1365 بود که از طریق بسیج عازم جبهه شد و به منطقه فاو رفت. بعد از آن، با تعدادی از دوستانش را به واحد خمپاره ۶۰ فرستاده شدند و در آنجا روش کار با این سلاح را آموختند.

در همین ایام، زمانی که در اردوگاه جنگل در منطقه جنوب مستقر بودند، به همراه چند رزمنده دیگر برای کمک به خودرویی که در گودال گیرکرده بود تلاش می کردند که گلوله کاتیوشا به نزدیکی آنان اصابت کرد و براثر آن چند تن شهید شدند و امان الله هم مجروح و قطع نخاع شد.

او برای ادامه درمان به بیمارستان باهنر کرمان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت که پس از سه ماه توانست با ویلچر به خانه برگردد.

سال ۱۳۷۰ در کنکور شرکت کرد و در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل داد، اما به خاطر بیماری های جسمی مجبور به ترک تحصیل شد. سال ۱۳۷6 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج سه فرزند دختر بود. جانباز دردمند، دارابی دوسالی بود که کلیه هایش از کار افتاده بود و این اواخر تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفت و در پی آن به کما رفت؛ که سرانجام، دیروز شنبه هفدهم شهریور ماه به شهادت رسید.

مراسم وداع با شهید دارابی، روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل معراج‌الشهداء کرمان برگزار می‌شود.
مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار، روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ساعت ۸ صبح، پس از قرائت زیارت عاشورا از حسینیه «ثارالله» به سمت میدان بسیج برگزار و سپس جهت خاکسپاری به شهر «جوپار» منتقل و در قطعه شهدا امامزاده حسین (ع) جوپار تدفین خواهد شد.


کد خبرنگار : 23