تاریخ : 1397,شنبه 31 شهريور15:30
کد خبر : 61281 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

به فرزندان ایثارگر غایب کسری خدمت تعلق نمی‌گیرد



 در مورد کسری خدمت قانون جدید سوال داشتم خیلی ها هم مانند من این سوال را دارند لطفا راهی راهنمایی کنید.

- آخرین تصمیم در خصوص کسر خدمت ایثارگران به ازای هر ماه جبهه ، هر ماه اسارت و هر درصد جانبازی 12 روز کسر خدمت تعلق می گیرد که با تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح به افرادی که غیبت دارند تعلق نخواهد گرفت . لذا در صورتی که با مصوبات قبلی  مشمول معافیت نمی شوید مقدمات اخذ دفترچه و اعزام را انجام دهید تا بتوانید از مزایای این مصوبه استفاده کنید.

***

 پدرم جانباز 55درصد بود سال 83 فوت کردند و از سال75 از کار افتادگی کلی محسوب شده بود ولی حقوقمون رو ارتش می داد و بعد از فوت پدرم از ارتش مستمری دریافت می کنیم الان  حالت اشتغال بنیاد رفته حقوقمون رو از بنیاد می دهند.
از ارتش هم یک و پانصد بهمون مستمری می دهندمی خواستم بپرستم تو پرداختی ها چرا دریافتی از ارتش رو منفی هست
 چرا خیلی از موارد مثل حق عائله مندی ، فوق العاده شغلی ، صندوق ایثارگری و... اینارو نمی دهند؟


-  هر دو فیش ملاحظه شد .پدر شما در ارتش مشمول بند ج بوده و حقوق وظیفه دریافت می کرده است و در بنیاد حالت اشتغال شده و مابه التفاوت این دو حقوق را به ایشان پرداخت می کنند و مبلغ دریافتی ارتش از حقوق ایشان کسر می شود و برای همین منفی است . البته این نوع پرداخت مبنای قانونی ندارد و صرفا" یک توافق قدیمی است که باید حسب آیین نامه اجرایی ماده 38 ابلاغی ستاد کل حل شود و دریافتی ایشان حسب بند ج و یا از حالت اشتغال  حسب مورد از ساتا و یا بنیاد پرداخت شود .

***

سئوالی داشتم درموردماده ۳۸توضیح کاملی عنایت فرمایید

- ماده 38 قانون جامع برای جانبازان ازکارافاتاده ای است که به صورت بسیجی ، وظیفه و داوطلبانه به جبهه اعزام و میزان مجروحیت آنان در حد ازکارافتادگی کلی است و باید حکم حقوقی آنان از طرف نهاد اعزام کننده به جبهه در نیروهای مسلح صادر و توسط بنیاد پرداخت شود .

***

بنده درسال ۸۵ ازکارافتادگی حالت اشتغال مشمول شدم و تا ۲ماه پیش کماکان در شرکت مشغول بکاربودم واکنون حالت اشتغال را اجراکرد امآیا بابت ۱۰سال مزایایی به اینجانب تعلق میگیرد؟ دراینصورت ازچه طریقی می بایست پیگیری ودرخواست نمایم؟

- خیر مزایایی تعلق نمی گیرد و شما از زمان تقاضا از این قانون استفاده کرده اید .