تاریخ : 1397,شنبه 31 شهريور17:44
کد خبر : 61290 - سرویس خبری : اخبار

مافیای FATF ترورکنندگان دانشمندان هسته‌ای اند




عضو فراکسیون امید مدعی شد FATF در شناسایی عوامل تروریستی حمله به مجلس نقش داشت.
محمود صادقی به خبر آنلاین گفته است: اف‌ای‌تی‌اف یک نهاد مالی است که دارای استانداردهایی است به منظور مبارزه با پولشویی که کشورهای عضو یا غیرعضو اگر آنها را رعایت کنند مشکلی در تبادلات بانکی خود ندارند اما اگر رعایت نکنند می‌تواند این موضوع مشکل‌آفرین شود.
وی درباره نقش FATF افزود: ما جلسه‌ای نزدیک به 3 ساعت در فراکسیون شفاف‌سازی داشتیم و مسئولین مرتبط در وزارت اقتصاد ازجمله رئیس مرکز مبارزه با پولشویی در این جلسه حاضر شدند و گزارش‌هایی از مبارزه با پولشویی در کشور ارائه کردند. آنها به آثار اجرای این سیاست اشاره کردند، ازجمله آن که با اجرایی شدن سیاست‌های مبارزه با پولشویی جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی گرفته شده، یا در بحث مبارزه با قاچاق موادمخدر اجرای این سیاست‌ها موجب کشف باندهای قاچاق شده است. حتی در موضوع حمله تروریستی به مجلس، همین سیاست‌های کنترل تراکنش مالی بود که منجر به شناسایی و دستگیری عوامل آن شد.
صادقی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث پولشویی و تروریسم تنها یک موضوع داخلی نیست و در همین راستا، بیشترین آسیب حمله‌های تروریستی از منافقین گرفته تا داعش و گروه‌های تجزیه‌طلب متوجه ایران بوده، لازم است ما ازطریق کنترل تراکنش مالی بتوانیم با جرایم سازمان یافته مبارزه کنیم. لذا چنان‌چه به این کنوانسیون‌های مالی بپیوندیم می‌تواند برای منافع ما مفید باشد.
در اظهارات محمود صادقی، چند غلط یا مغالطه نهفته است، اولا آیا او نمی‌داند که مدیریت FATF دراختیار معاون سابق خزانه‌داری آمریکاست و آمریکایی‌ها صراحتا گفته‌اند ازطریق پذیرش مطالبات این کارگروه توسط ایران، می‌توانند به ایران فشار بیاورند؟
ثانیا گروه‌های تروریستی مذکور در فوق اصالتا بازیچه و آلت دست موسسان و گردانندگان FATF (آمریکا و انگلیس و ...) هستند.
ثالثا درباره برجام هم گفته می‌شد اگر ایران تعهدات مندرج در آن را بپذیرد، مشکلات حل می‌شود. اما عملا مشکلات تشدید شده؛ چراکه طرف دعوای ایران (و اتفاقا طرف متهم و مجرم و دعوا)، در جایگاه قاضی و شاکی می‌نشینند و ایران را در موضع اتهام می‌نشانند. به راستی اگر مبارزه با تروریسم، جزو استانداردهای FATF است، چرا گریبان آمریکا و عربستان و انگلیس و اسرائیل و ... را نمی‌گیرد و فقط ایران مورد اتهام است؟! آیا عجیب نیست؟!
ثالثا برخورد با شبکه تروریستی حمله به مجلس، مرهون فعالیت‌های نیروهای اطلاعاتی کشورمان است و نباید این اقتدار را به کارگروه مافیایی FATF نسبت داد.
رابعا اگر قرار است با پولشویی و فرار مالیاتی مبارزه شود، این اقدام چه ربطی به FATF دارد. مجلس و دولت اگر به اندازه کافی اهتمام داشته باشند، این مبارزه اتفاق می‌افتد. اما چون مثلا قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاح شده در سال 94) مورد اهتمام دولت نیست و مجلس (ازجمله فراکسیون امید) هم علاقه‌ای به پیگیری این قبیل اولویت‌ها ندارد، بنابراین فرار مالیاتی و پولشویی اتفاق می‌افتد. به راستی چرا امثال صادقی، از دولت و وزارت راه و شهرسازی نمی‌پرسند تکلیف راه‌اندازی ثبت معاملات مسکن و اخذ مالیات‌ از واحدهای خالی به کجا رسید؟! آیا برای این قبیل کارهای بر زمین مانده، حتما باید به امر و نهی‌های FATF تن داد؟
چرا فراکسیون امید، شفافیت واقعی را از دستگاه‌های دولتی در معاملات ارز و سکه و خودرو مطالبه نمی‌کنند؟! و برعکس بر واگذاری اطلاعات سری کشور به بیگانگان اصرار دارند؛ اطلاعاتی که درز مشابه آن اطلاعات، منجر به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان شد.