تاریخ : 1397,یکشنبه 01 مهر13:57
کد خبر : 61312 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

دشمن از طریق تحریم و اقدامات تروریستی به دنبال حمله به ما است



سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در برنامه تلویزیونی (متن حاشیه) با اشاره به حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان شد، اظهار داشت: حوادث تروریستی از این دست حکایت از آن دارد که کشور ما با قدرت، روندی رو به جلو را در پیش گرفته است.

سردار کارگر

وی با بیان اینکه دشمن از طریق تهدید، تحریم و اقدامات تروریستی به دنبال حمله به ما است، بیان کرد: اینگونه حرکت‌های تروریستی باعث مصمم شدن مردم ایران و محکمتر شدن آنها می‌شود. بسیاری از کسانی که بعضا سوالات و یا ابهاماتی داشتند با این حمله تروریستی به سوال و ابهامشان جواب داده شد. امریکای جنایتکار و همدستان آن در جهان خصوصا در منطقه به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه به دنبال از بین بردن انسانیت هستند. کدام مکتب، کشور و ملیتی حرکت امروز را تایید می‌کند؟

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: عملیات صورت گرفته از نظر نظامی، امنیتی و اطلاعاتی حائز اهمیت نیست. کشتن زن و کودک و افراد بی‌پناه نشان از این دارد که دشمن بسیار ضعیف شده و هر وقت که آنها از ما عصبانی می‌شوند رو به اجرای این دست از جنایات بزرگ می‌آورند.

استکبار جهانی به دنبال جلوگیری از پیشرفت ما است

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به شعار «ما توانستیم» اظهار داشت: «ما توانستیم» برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است. ایشان خطاب به رئیس جمهور آمریکا فرمودند «شما خواستید نتوانستید، ما خواستیم و توانستیم».

وی با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس سیم خاردار را هم وارد می کردیم، تاکید کرد: امروز استکبار جهانی به دنبال جلوگیری از پیشرفت ما است. آنان پیشرفت های علمی، صنعتی، موشکی، هسته ای و پزشکی ما را مورد هدف قرار داده‌اند. مقام معظم رهبری فرمودند که «هر وقت ما ضعیف بودیم به ما حمله شد» و این موضوع در دفاع مقدس عینیت داشت. ما کشوری بودیم که سیم خاردار وارد می‌کردیم ولی امروز کشوری هستیم که به عنوان قطب پزشکی در منطقه شناخته می‌شویم و در بین ده کشور برتر هسته‌ای و موشکی دنیا قرار گرفته‌ایم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: ما در دفاع مقدس باور کردیم که می‌توانیم روی پای خود بیاستیم و به جوانانمان اعتماد کنیم. ما در دفاع مقدس با وجود آنکه دستمان خالی بود پیروز شدیم. امروز با گذشت چهل سال از عمر انقلاب در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت هستیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه 120 هزار مستشار آمریکایی درزمان طاغوت در ایران حضور داشتند، گفت: این نیروها به شاه و وزرا دستور می‌دادند که نمونه عینی و تاریخی آن در خاطرات ژنرال‌های قبل از انقلاب ثبت شده است.

وی ادامه داد: در طول انقلاب قائله های بسیاری در کشور رخ داد ولی ما توانستیم همه آنها را حل کنیم؛ این در شرایطی است که وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافت و ما در بسیاری از موارد به خودکفایی رسیدیم. در هفته دولت جنگنده پیشرفته ای توسط رئیس محترم جمهور رونمایی شد.

سردار کارگر گفت: هم اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که آنها را نیز به واسطه توانمندی که جوانان دارند از بین خواهیم برد  و این نوید را می‌دهیم که حتما آینده جمهوری اسلامی ایران فوق العاده درخشان خواهد بود.

افتتاح 6 موزه تا دهه فجر امسال

وی در ادامه به تشریح اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پرداخت و گفت: حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپردن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس از اهداف تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

سردار کارگر ادامه داد: مجموعه ای از فعالیت های ستادی شامل سیاست گذاری، هدف گذاری، هماهنگی و هدایت و در برخی از موارد اجرا در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به انجام می رسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه طی 6 سال گذشته اقدامات شایسته و درخوری در سطح بنیاد به انجام رسیده است گفت:  یکی از این اقدامات راه اندازی و افتتاح موزه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. ما در حال حاضر 15 موزه دفاع مقدس در سراسر کشور داریم که تعداد 10 موزه سال گذشته با حضور ریاست محترم جمهور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح شدند.

وی ادامه داد: امروز می توانیم بگوییم که در تهران، همدان، کرمان، دزفول، خرمشهر، گیلانغرب، مرصاد کرمانشاه، یزد، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، اصفهان، مازندران و سیستان و بلوچستان موزه دفاع مقدس داریم و این موزه ها می توانند به عنوان پاتوقی برای پیشکسوتان دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرند و فضایی را فراهم آورند تا نسل جوان بیش از پیش با دفاع مقدس آشنا شود.

سردار کارگر در ادامه از افتتاح 6 موزه دیگر تا دهه فجر امسال در استان های قم، ایلام، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و لرستان خبر داد و گفت: در سال 1398، 6 موزه دیگر را نیز افتتاح خواهیم کرد. هم اکنون تمام فعالیت های صورت گرفته در موزه ها توسط جوانان و مهندسین بومی پیگیری و انجام میشود. حتی در بحث بودجه از توانایی های خود استان ها بهره برده شده که در اینجا جا دارد از استانداران و شهرداران محترم و فرماندهان نظامی و انتظامی در سطح استان ها تشکر کنم.

وی تاکید کرد: ما در کنار این موزه ها 58 یادمان دفاع مقدس در مناطق عملیاتی استان های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر داریم. این یادمان ها از جمله موزه های طبیعی به حساب می آیند و این افتخار است برای جمهوری اسلامی که نزدیک به 6 میلیون نفر در سال از این اماکن بازدید به عمل می آورند. حدود 80 درصد بازدیدکنندگان این مناطق جوانان 15 تا 30 سال هستند.

چاپ بیش از 2 هزار عنوان کتاب طی سه سال

سردار کارگر در ادامه این برنامه تلویزیونی با اشاره به فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حوزه نشر اظهار داشت: طی 20 سال در بنیاد حفظ آثار 700 عنوان کتاب چاپ شده بود که با یک اقدام جهادی تحولی در این بخش ایجاد شد به نحوی که طی سه سال گذشته بیش از 2000 عنوان کتاب به چاپ رسید. ما در این زمینه تلاش داریم سالی 700 عنوان کتاب با مشارکت تمامی دستگاه ها به چاپ برسانیم.

وی گفت: در حوزه فیلم امسال جشنواره فیلم بین المللی رسام را با حضور 90 کشور دنیا برگزار کردیم که طی آن بیش از دو هزار اثر به جشنواره رسید که 700 عنوان آن داخلی بود. همچنین اولین رزمواره مدافعین حرم را برگزار کردیم که بیش از 1200 اثر در حوزه های مختلف در آن شرکت کردند.

سردار کارگر بیان کرد: تقدیر از پیشکسوتان تاکنون مغفول مانده بود که این کار نیز از سال گذشته آغاز شد و 19 شهریور سال جاری ما توانستیم از 17 هزار پیشکسوت در سراسر کشور به صورت همزمان تقدیر به عمل آوریم. ما در حوزه روحانیت  و زنان نیز کارهای شایسته ای را نیز به انجام رسانده ایم.

تکمیل تفحص شهدا تا سه سال آینده

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد شهید تا کنون تفحص شده اند و چه تعداد از شهدا هنوز تفحص نشده اند، گفت: در حال حاضر 9 هزار 800 شهید گمنام به داخل کشور آمده اند و در 1980 نقطه یادمانی دفن شده اند. البته در میان این شهدا تعدادی از شهدا نیز شناسایی شده اند. کارهای خوبی در حوزه شناسایی در کمیته تفحص شهدای گمنام در ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است و این کار بسیار ارزشمندی است.

سردار کارگر ادامه داد: قرار است ظرف سه سال مرحله تفحص شهدا به اتمام برسد اما عدد و ارقام خاصی در مورد تعداد شهدای تفحص نشده وجود ندارد ولی آن چیز که اعلام شده 5 تا 6 هزار شهید هنوز تفحص نشدند. امیدواریم این تعداد هم تفحص شوند تا پرونده شهدای گمنام بسته شود و مرحله شناسایی آنها از طریق دی ان ای آغاز گردد. همیشه شهدا خصوصا شهدای گمنام به داد این کشور رسیده اند و اینکه می گویند شهدا زنده اند واقعا زنده هستند و وقتی ما به آنها نیاز داریم می آیند.

ساخت فیلم‌های جنگی برای بخش خصوصی گران تمام می‌شود

سردار کارگر در پاسخ به این سوال که چرا در حوزه سینمای دفاع مقدس فیلم هایی که کلام جهانی داشته باشند کم داریم، گفت: این یک ضعف است که باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد اما مسئولیت پیگیری با بنیاد حفظ آثار است. دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و حتی به جرات میتوان گفت که دفاع مقدس گامی فراتر گذاشته و در منطقه خود را نشانده است. ما در حوزه فیلم آنطور که باید وارد نشدیم همانطور که این مشکل را ما در حوزه کتاب هم داشتیم. یک بار مقام معظم رهبری اشاره داشتند که در مورد جنگ شمال و جنوب آمریکا صد هزار عنوان کتاب نوشته شد چرا ما نباید این کار را انجام دهیم. ما در حوزه فیلم مشکل داریم و آنطور که شاید و باید کار نکردیم. البته به دنبال تقویت این بخش هستیم. نباید این نکته را فراموش کرد که ساخت فیلم های جنگی برای بخش خصوصی گران تمام می شود.

وی ادامه داد: ما در برنامه ششم طرحی داریم که طی آن به سینماگران کمک کنیم و در پاره ای از موارد خودمان مشارکت داشته باشیم. هم اکنون چندین پروژه با صدا و سیما در حال انجام است. یک فیلم سینمایی بزرگ در مورد شهید حسن باقری و یک سریال در مورد شهید صیاد شیرازی در دست تهیه داریم. در کنار این ها پروژه شهید بروجردی و شهید باکری نیز در دست اجرا است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: برای تقویت این بخش ما جشنواره فانوس را برگزار کردیم که طی آن استعدادهای درخشانی از استان ها شناسایی شد که اگر ما بتوانیم به آنها کمک کنیم خیلی از کارها را می توان انجام داد.

آماده شدن تاریخ دفاع مقدس تا سال 1400

وی در ادامه به ضرورت های نگارش تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: ما هم اکنون در حال نوشتن تاریخ دفاع مقدس هستیم. 56 پروژه که در واقع جعبه سیاه جنگ به حساب می آیند در حال تکمیل هستند. ما امیدورار بودیم که اینها تا هفته دفاع مقدس پایان یابد اما حتما تا پایان سال این پروژه تمام خواهد شد که طی آن تمام ابعاد جنگ هویدا می شود. ما اگر تاریخ دفاع مقدس را بنویسیم دیگر تحریف ممکن نخواهد بود و یا سخت خواهد شد چرا که جنگ دارای یک سند محکم خواهد شد.

سردار کارگر مسئول جلوگیری از تحریف و مسئول تایید صحت جنگ را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس را باید به زبان های مختلف و برای سنین مختلف نگارش کرد. ما بر این باوریم که دفاع مقدس را باید از سنین پایین شروع کنیم.در شبکه های مجازی بنیاد به صورت جدی ورود کرده چرا که دیگر این شبکه مجازی نیست و بسیار جدی در زندگی مردم تاثیر گذاشته است. ما در این فضا فعال هستیم.

وی ادامه داد:در حوزه بازی های رایانه ای کارهای خوبی انجام شده است و حتی درنمایشگاه فضای مجازی فعالیت های ما مورد تقدیر قرار گرفت. هم اکنون ما در ساخت انیمیشن ها و بازی های کارتنی حضور فعالی داریم و من معتقدم طی دو الی سه سال آینده کارهای بزرگی از این حوزه خارج می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حمایت از تشکل های مردم نهاد را بخشی از فعالیت های بنیاد دانست و گفت: با این دست از حمایت ها جوانان مستعد هدایت می شوند و بستر لازم برایشان فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما امید به خدا تاریخ دفاع مقدس را تا سال 1400 تمام می کنیم و در کنار آن دایره المعارف دفاع مقدس و تاریخ استانی و دایره المعارف استانی را تدوین خواهیم نمود. ما در 5 سال گذشته در بنیاد به اندازه 20 سال کار کرده ایم اما 50 سال کار دیگه مانده است.

اگر می‌خواهیم دفاع مقدس سالم بماند نباید وارد مسائل جناحی شد

سردار کارگر در ادامه این برنامه تلویزیونی شان دفاع مقدس را شان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: فرمانده جنگ امام بودند و امروز هم فرمانده دفاع مقدسی که در آن قرار داریم مقام معظم رهبری است. ما نباید اجازه دهیم مسائل جناحی وارد دفاع مقدس شود. ما مسائل امروز را نباید با مسائل دفاع مقدس قیاس کنیم چراکه امروز آدم‌ها با دیروز آنها متفاوت است. ما اگر بخواهیم مسائل جناحی را وارد دفاع مقدس کنیم تحریف اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: هم اکنون ما با دولت، استانداران، مجلس، قوه قضائیه و شهرداران ارتباط بسیار خوبی داریم. ما در دفاع مقدس شهید شیعه، سنی، یهودی، مسیحی و زرتشتی داریم. در دفاع مقدس کسی می خواست حضور پیدا کند از وی نمی پرسیدند که برای کدام جناح هستی لذا امروز اگر ما می خواهیم دفاع مقدس سالم بماند نباید وارد مسائل جناحی شویم. پیروز اصلی دفاع مقدس مردم بودند و این افتخار ایران است که فرمانده آن یک فقیه عالی قدر بود که تمامی ادیان و اقشار زیر نظر وی به دفاع از کشور پرداختند.

اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس تجربه کردیم

سردار کارگر در ادامه به وضعیت امروز کشور اشاره کرد و گفت: ما اگر دفاع مقدس را بتوانیم برای جوانان و مردم تبیین کنیم مردم متوجه می شوند که مشکلات امروز ما در برابر مشکلاتی که در زمان دفاع مقدس داشتیم ناچیز است. ما اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس تجربه کردیم. ما امروز می گوییم جنگ فرهنگی در حالی که ما در دفاع مقدس این جنگ را دیدیم. جنگ سیاسی، نظامی و اطلاعاتی نیز از دیگر جنگ های ما در دوران دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: در عین اینکه ما در جبهه می جنگیدیم ضد انقلاب در داخل ترور می کرد و بی بی سی و رادیو عراق بر علیه این کشور تبلیغ می کردند. از نظر اقتصادی ما را تحریم کرده بودند. یعنی ما در انواع فشارها بودیم در حالی که در آن برهه زمانی توانمان کم بود. باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما هم اکنون کشور قدرتمندی هستیم و اقتصادمان اقتصادی قوی است. دشمن در حال جوسازی است. در زمان جنگ وحدت عامل بسیاری از موفقیت ها بود و این موضوع در شرایط حاضر نیز می تواند راهگشا باشد. ما در کنار وحدت نیازمند انتقاد پذیری هستیم.

سردار کارگر گفت: مسئولین در آن دوران فاصله شان با مردم کم بود و فرماندهان خودشان عامل بودند. فرمانده همان نانی را می خورد که رزمنده می خورد. ما باید فرمایشات رهبری را مد نظر قرار دهیم و مشکلات مردم را درک کنیم. ما باید خودمان را بیشتر باور داشته باشیم و چشممان به خارج نباشد چرا که اگر نگاهمان به خارج باشد توانمندی های خودمان را نمی بینیم. ما این مشکلات را قبلا تجربه کرده ایم.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس