تاریخ : 1397,سه شنبه 03 مهر15:08
کد خبر : 61336 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس: بازنشستگی جانبازان بعد از ۳۵ سال خدمت


نماینده مجلس: بازنشستگی جانبازان بعد از ۳۵ سال خدمت

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از قابل اجرا شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان بعد از ۳۵ سال خدمت برای جانبازان شاغل خبر داد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از قابل اجرا شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان بعد از 35 سال خدمت برای جانبازان شاغل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اجرای فانون منع بکارگیری بازنشستگان را بعد از 35 سال خدمت برای جانبازان بالای 25 درصد قابل اجرا دانست و افزود: در قانون قبلی به شرایط بازنشستگی جانبازان اشاره شده است اما به بعد از بازنشستگی اشاره ای نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهلت دو ماهه برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان متذکر شد: ما گفتیم بعد از بازتشستگی کسانی می توانند خارج از شمول این فانون باشند که بندهای 1 تا 3 در مورد شان صدق کند و ما به این موارد  کاری نداریم. چرا که قانون در مورد جانبازان گفته است تا 35 سال خدمت می توانند بازنشسته شوند اما بعد از ان کسی می تواند ادامه کار دهد که جانباز بالای 50 درصد، آزاده بالای 3 سال یا فرزند شهید باشد. بنابر این جانبازان بالای 25 درصد که دارای مدرک کارشناسی هستند می توانند این حالت را ادامه بدهند.

وی در خصوص وضعیت بعد از باز نشستگی جانبازان بالای 25 درصد تصریح کرد: ما به این شرایط کاری نداشتیم چرا که اگر بازنشست بشود باید اعاده به خدمت بگیرد و بر حسب آن شرایط، ایثارگری که اعاده به خدمت شده است می تواند بر سر کار برگردد اما در صورتی که پس از 35 سالگی بازنشست شد شامل قانون منع بکارگیری می شود.

عضو قراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مگر ما چقدر جانباز بالای 50 درصد داریم که این قانون برای آانها نوشته شده است تصریح کرد: ما کاری به اشخاص نداریم که برای آنها قانون بنویسیم و قانون نویسی عددی نیست بلکه در واقع قانون منع بکارگیری بازنشستگان به نوعی تقدیر و تشکر از زحماتی است که این عزیزان کشیده اند و بر مبنای این قضیه آن را مصوب کرده ایم.

 نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از همکاران ما که خودشان مشمول این قانون  و حتی فرزند شهید هستند در هنگام تصویب آن می گفتند این بند را حذف کنید.

موسوی با بیان اینکه ما بر مسائل و مشکلات ایثارگران اشراف کامل داریم تاکید کرد: تصویب این قانون در واقع

برای تقدیر و سپاس از زحماتی است که این عزیزان در طول سال ها کشیده اند  و ما مدیون آانها هستیم اما این که چند نفر باشند بحثی جدا است.

نماینده مردم تهران در خصوص این پرسش که آیا  ما فرزند شهیدی داریم که در سن بازنشستگی قرار داشته باشد یاد آور شد: ما قانون را برای امروز ننوشتیم و برای کل کشور در دوران آینده نوشته شده است. به طور مثال قانون بانکی کشور مصوب سال 1344 است اما هنوز هم استفاده می شود. اما بحر حال عزیزان ایثارگر روزی بازنشسته و به سن و سال بازنشستگی می رسند.

ایثارگران با خدا معامله کرده اند

عضو قراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع که برخی برای دور زدن قانون، درصدد سوء استفاده از درصد جانبازی هستند یادآور شد: اخیر در جامعه درباره این موضوع بحث هایی شده است.  ما هم گفته ایم که خود رسانه ها باید کمک کنند. علاوه بر آن دوستان در بنیاد شهید با حساسیت کامل دارند این بحث را پیگیری می کنند و اظهار داشته اند که به این نحوی که در جامعه منعکس شده است و اینکه افرادی صف بسته اند تا تغییر شرایط بدهند اینگونه نیست.

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطر نشان کرد: درخواست ما این است که بنیاد شهید مراقبت های خاصی در این زمیینه داشته باشد تا عده ای به اسم ایثارگر و جانباز فرصت دور زدن قانون را پیدا نکنند.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به بالا رفتن سن جانبازان، آیا افرادی که به کمیسیون تعیین درصد معرفی می شوند افزایش درصد پیدا خواهند کرد اظهار داشت: ما به این شرایط کاری نداریم که نحوه تعیین درصد چگونه است و این در حیطه قوانین بنیاد شهید است که آن را بررسی کنند و مختص قوانین جاری خودشان است.

این نماینده مجلس دهم در پایان تاکید کرد: ما ایثارگران را افرادی می دانیم که با خدا معامله کرده اند و اگر مشمول این قضیه می شوند به هر حال فرایند، آن، فرایندی بسیار پیچیده است که خود بنیاد هم در این خصوص مراقبت های لازم را به عمل می آورد و اتفاقا خود بنیاد شهید بسیار حساس تر از ما این موضوع را پیگیری می کند و ما از این لحاظ هیچ گونه نگرانی نداریم.

پایان


کد خبرنگار : 18