تاریخ : 1397,سه شنبه 03 مهر14:59
کد خبر : 61338 - سرویس خبری : اخبار

استمداد جانباز در آستانه پیوند قلب؛

سپاه مصدومیت شمیایی ام را پذیرفته؛ بنیاد جانبازی ام را قبول ندارد!


سپاه مصدومیت شمیایی ام را پذیرفته؛ بنیاد جانبازی ام را قبول ندارد!

متاسفانه بنیاد و کمیسیون پزشکی با نادیده گرفتن موارد استنادی از نظر قانونی و پزشکی و علمی، اینجانب را به سبب مصدومیت شیمیایی ریه که قادر به پیوند حیاتی ترین عضو بدن یعنی قلب نمی باشم، رای به صفر درصد داده اند.

حسن محمدنژاد گیلدهی - اینجانب «حسن محمدنژاد گیلدهی» فرزند داوود به شماره کدملی 0056501633 بیمار صعب العلاج قلبی با فشار پمپ قلب(20%-15%) و دارای دستگاه آی سی دی (سی آرتی) سه حفره ای و کاندیدای پیوند قلب هستم. پس از معرفی به بیمارستان های پیوند( شهید رجایی – بقیه الله اعظم –امام خمینی –خاتم الانبیاء ) طبق نظریه ی پزشکان مراکز که پیوست می باشد قادر به پیوند قلب به دلیل شیمیایی ریه نیستم. با پیگیری، از امور ایثارگران بنیاد جهت احراز به امور ایثارگران سپاه معرفی شدم. پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و حضور در منطقه جنگی در غرب کشور حلبچه تایید شد و به عنوان مصدوم شیمیایی به بیمارستان بقیه الله اعزام شدم و پس از گرفتن عکس اچ آر سی تی جهت اثبات شیمیایی منتشر در ریه، در کمیسیون های بدوی و عالی مورد تایید پزشک مقوم، آقای دکتر اصلانی و همکاران قرار گرفت و نوع گاز از خردل موستارد سولفارد شرح گردید و با تایید سپاه مبنی بر مجروحیت و کمیسیون 134 مدارک جهت احراز به بنیاد شهید اعلام و پس از بررسی پرونده در کمیسیون تخصصی پزشکی بنیاد مطرح و با اعلام از طریق پیامک اینجانب را فاقد مصدومیت شیمیایی اعلام کردند! و به استناد گازی که در حلبچه مورد استفاده قرار گرفته گازهای اعصاب عنوان شده و نه خردل و اینکه ریه شیمیایی نمی باشد و استناد به قلب نمودندو اشتباه عکس اچ آرسی تی قابل ذکر است.

در منطقه ی عملیاتی حلبچه از سه نوع گاز شیمیایی استفاده شده است:

1- خردل 2-گازاعصاب 3-گازوی ایکس؛ و عکس اچ آر سی تی با قابلیت تفکیک بسیاربالا بدون خطا انجام می گیرد و متخصصین رادیولوژی تایید می نمایند و پس از آن فوق تخصصین ریه با معاینه بالینی و کلینیکی و عکس نظر می دهند و جای هیچ گونه شبه ای و خطایی باقی نمی گذارند.

متاسفانه پزشکان بنیاد بدون در نظرگرفتن موارد استنادی و نادیده گرفتن رای کمیسیون عالی سپاه و قانون اصلاح و تصویب ماده 102 لایحه برنامه ششم 14 حکم قانون در راستای اجرای قانون جامع خدمت به ایثارگران در ماده 1 اشعار براینکه دولت مکلف است در اجرای ماده 61 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 مصوب 93/12/04 به نحوی برنامه ریزی نماید که تا 2 سال اول اجرای برنامه کلیه مشمولین ماده ی مذکور تعین تکلیف گردند. یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی موظفند گواهی مشمول این ماده را برای حضور افراد در مناطق جنگی و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیادشهید ارائه نمایند و در ذیل آن تبصره بنیاد شهید و امور ایثارگران موظفند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده نیروهای مسلح احراز می گردد را به عنوان جانباز تلقی نمایند و حداقل 5% جانبازی به آنها تعلق می گیرد.

متاسفانه بنیاد و کمیسیون پزشکی با نادیده گرفتن موارد استنادی از نظر قانونی و پزشکی و علمی، اینجانب را به سبب مصدومیت شیمیایی ریه که قادر به پیوند حیاتی ترین عضو بدن یعنی قلب نمی باشم، رای به صفر درصد داده اند.


کد خبرنگار : 17