تاریخ : 1397,سه شنبه 03 مهر15:25
کد خبر : 61350 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

شهادت به روایت شهید +صوت



آنچه خواهید شنید صوتی است که برای اولین بار منتشر می‌شود؛ شهید مصطفی چمران شهادت را اینگونه تفسیر می‌کند.

فاش نیوز- شهید مصطفی چمران عارفی سالک، دانشمندی عامل، چریکی مجاهد و مهاجری بود که سالها در طلب مقصود خود روز و شب گذرانده بود. او مراتب رسیدن به خدا را قدم به قدم رفته بود و در هر مرحله از زندگی نفسش را از قیودی رهانیده بود که هر کدامش می تواند مدعی سیر و سلوک را در فرش زمین گیر کند. 
 
خبرگزاری فارس: شهادت به روایت شهید+صوت
 
او سالها در آمریکا می زیست و به لحاظ موقعیت شغلی، مادی و خانوادگی در سطحی بود که می توانست تا پایان عمر بدون دغدغه و با شأن اجتماعی بالا گذران عمر کند اما اینها چیزی نبود که چمران را به دنبال خود می‌کشید. او به لبنان مهاجرت کرد تا کنار مردم ستم دیده آنجا باشد شاید مقصود خود را هم بیابد. مصطفی سالها در لبنان ماند و بدون هیچ تکلفی کنار فرزندان یتیمی بود که همه چیزشان در جنگ از دست رفته بود. او همرا با امام موسی صدر از پایه گذاران جنبش «امل» بود که با دشمنان لبنان می‌جنگیدند. نام مصطفی هنوز هم به قدری در این کشور محبوب است که پس از سه دهه خانواده های لبنانی نام فرزندان خود را چمران انتخاب می‌کنند. اما محبوبیت هم نتوانست حواس مصطفی را از مقصودش پرت کند. 
 
جنگ تحمیلی و تشنجات غرب کشورمان که شروع شد چمران کوله بار خود را جمع کرد و به کشورش برگشت تا شاید بیابد آن چیزی را که عمری بی تابش کرده بود. این چریک کارکشته به همراه تعدادی از یارانش علی رغم اینکه وزیر دفاع بود به غرب رفت و با شقی ترین مخلوقات خدا پنجه در پنجه افکند تا بساطشان را در هم پیچید. 
 
سرانجام ۳۱ خرداد سال ۶۰ این دهلاویه بود که او را صدا کرد و در سن ۵۰ سالگی گم گشته خود را در آغوش کشید و شهید شد. آنچه خواهید شنید صوتی است که برای اولین بار منتشر می‌شود؛ شهید مصطفی چمران شهادت را اینگونه تفسیر می‌کند.