تاریخ : 1397,یکشنبه 15 مهر17:44
کد خبر : 61368 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ایثارگری، مرغی که در عزا و عروسی سر بریده می شود!


ایثارگری، مرغی که در عزا و عروسی سر بریده می شود!

محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر، از مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان در مورد ایثارگران انتقاد کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان در مورد ایثارگران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و گنجانده شدن نام جانبازان بالای 50 درصد در یکی از بندهای آن اظهار داشت:: در شرایط کنونی این ضرب المثل در مورد وضعیت ایثارگران صدق می کند که همانند مرغی که در عزا و عروسی سر بریده می شود، از واژه ایثارگری استفاده ابزاری می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: انتقاد من به این مصوبه این است که ما باید مشکلات ایثارگران را ابتدا ریشه یابی و سپس با توجه به شرایط، قانون مختص به آنها را به تصویب برسانیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هدف از این نوع قانونگذاری کمک به یک ایثارگر بالای 50 درصد است، نباید ابتدا این موضوع را بررسی کنیم که چرا باید با این وضعیت جسمانی و بعد از 30 سال بازنشستگی همچنان به کار ادامه دهد.

 نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بسیاری از ایثارگران در شرایط فعلی با مشکلات مالی و معیشتی فراوانی در کنار مسائلی از قبیل بیکاری فرزند، هزینه های تحصیل و ... روبرو هستند، در حالی که به عنوان نمایندگان ملت ما هنوز گره ای از مشکلاتشان را باز نکرده ایم.

 ابطحی یادآور شد: در قانون منع به کارگیری بازنشستگان در یکی از بندها به بلامانع بودن ادامه اشتغال جانبازان بالای 50 درصد اشاره شده است، در حالی که باید گفت: چرا یک جانباز بالای 50 درصد با وضعیتی که دارد بایستی به خاطر معیشت و نیاز مالی همچنان بعد از بازنشستگی به اشتغال خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر چه تلاش نمایندگان ایثارگر مجلس دهم، تصویب قوانین برای بهبود معیشت ایثارگران است، اما هنوز تا دستیابی به این موضوع فاصله زیادی در پیش داریم.


کد خبرنگار : 17