تاریخ : 1397,پنجشنبه 12 مهر11:52
کد خبر : 61383 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

جانبازان استثنا هستند، اصل بر جوانگرایی است


جانبازان استثنا هستند، اصل بر جوانگرایی است

جوان گرایی و سرمایه گذاری باید برای جوانان اتفاق می افتد، اما متاسفانه ما هنوز با مدیریت های دهه ۶۰ کشور را اداره می کنیم.

فاش نیوز - عضو هیئت رئیسه مجلس، جانبازان را نماد ایثارگری در کشور دانست و بر حضور آنان در پست های مدیریتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکتر عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استثنا شدن جانبازان بالای 50 درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، هدف از این مصوبه را حضور آنان در پست های مدیریتی به عنوان نمادی از ایثار و فداکاری دانست و اظهار داشت:

 در ارتباط با ایثارگران و به خصوص جانازان که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حفظ امنیت کشور تلاش و فداکاری کردند و به شهادت رسیدند و یا جانباز شدند، ما به عنوان مسئولان در دولت و مجلس وظیفه داریم که شرایطی برای آنها فراهم کنیم که به نوعی تقدیر و حفظ شان و عظمت این عزیزان باشد چرا که از جان و مال خود گذشتند و فداکاری کردند و توانستند نظام ما را بیمه کنند و سند زنده انقلاب هستند.

وی ادامه داد: به همین خاطر در بسیاری از قوانین که به تصویب نمایندگان مجلس می رسد، همیشه این موضوع را مد نظر داریم، به طور مثال در خصوص بحث بازنشستگی کارکنان دولت هم، این استثنا وجود دارد.

عباسی اضافه کرد: اما اینکه این موضوع را برای جانبازان بالای 50 درصد در نظر گرفته اند، به نظر من به معنی این نیست که به آنها کم توجهی شده است بلکه به این معنی است که بخاطر محدودیت هایی که داریم ناچاریم جوانگرایی را در نظر بگیریم و اصل بر این است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این خصوص خود عزیزان ایثارگر هم این نقطه نظر را دارند که جوان گرایی و سرمایه گذاری باید برای جوانان اتفاق می افتد، اما متاسفانه ما هنوز با مدیریت های دهه 60 کشور را اداره می کنیم. چرا این اتفاق افتاده است، در حالی که می توانستیم مدیریت های دهه 70 و یا 80 را داشته باشیم و آنهایی که جوانتر هستند، بیایند و جایگزین شوند.

وی افزوده: از این جهت، بایستی به همه آحاد جامعه توجه داشته باشیم و هیچ تبعیضی وجود نداشته باشد، اما با این حال همه مردم زحمات و فداکاری و ایثارگری ها همه کسانی که برای حفظ نظام و ارزش های آن تلاش، فداکاری و دفاع کردند ارج می نهند.

 عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: درخصوص استثنا شدن جانبازان بالای 50 درصد از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید بگویم، این موضوع در اختیار خود فرد شامل قانون می شود و من بعید می دانم که یک جانباز که در پست مدیریتی است بخواهد به خاطر مسائل معیشتی، این پست را قبول کند.

 عباسی متذکر شد: هیچ کدام از جانبازان ما به خاطر معیشت به دنبال این نیستند که پست مدیریتی بگیرند، اما در صورتی که به وجود آنها نیاز باشد بایستی به این موضوع توجه شود چرا که حضور آنها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در جهات مختلف کاری مانند امور فرهنگی، سیاسی و اجرایی و اجتماعی ون ظامی حائز اهمیت باشد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش مجلس این است که ظرافت و لطافت هایی که در ارتباط با ایثارگران وجود دارد به آن توجه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری بعد از تصویب در مجلس متذکر شد: در اجرای قوانین ایثارگری باید به این موضوع نظارت که اهمیت ویژه ای دارد بایستی توجه شود.

به طور مثال در مورد همین موضوع رزمندگان معسر، اگر چه مصوبه مجلس بوده است، منتهی منابع تامین و اعتبار را دولت نتوانسته است فراهم کند.


کد خبرنگار : 17