تاریخ : 1397,یکشنبه 08 مهر12:57
کد خبر : 61426 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

انصارالله ائتلاف سعودی را درهم کوبید



عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی که از سه محور در جنوب الحدیده انجام شد، به کشته و زخمی شدن و اسارت ده‌ها نیروی ائتلاف سعودی-اماراتی منجر شده است.

ارتش و نیروهای مردمی یمن در جدیدترین حمله خود به متجاوزان سعودی در الحدیده خسارات سنگینی به آنها وارد کردند. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده در حمله دیروز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی و شبه‌نظامیان همپیمان با آنها در «حیس» (در جنوب استان الحدیده و در جبهه ساحل غربی) ده‌ها تن از این نیروها کشته و زخمی شده‌اند. در همین رابطه یک منبع آگاه نظامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیره» گفته:« مبارزان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن - به کمک خداوند- امروز (شنبه) عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع متجاوزان در حیس واقع در جبهه ساحل غربی انجام دادند و طی آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند و شماری از متجاوزان نیز به اسارت گرفته شدند.»
به گزارش فارس، این منبع یمنی همچنین گفته:«این عملیات از سه محور انجام شد و جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز نتوانستند مانع موفقیت این عملیات شوند.» ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، روز جمعه نیز هفت خودروی نظامی متجاوزان و شبه‌نظامیان همپیمان آنها در «الدریهی» و «التحتیا» و «الجاح الاسفل» در ساحل غربی را منهدم کرده بودند. یگان توپخانه ارتش یمن نیز، 16 خودروی نظامی نیروهای شبه‌نظامی همپیمان با ائتلاف سعودی را در الجاح با دقت بالا هدف قرار داد و یگان‌های دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی نیز، با خمپاره و موشک به سوی مواضع متجاوزان در ساحل غربی حمله کردند و خسارات مالی و جانی زیادی وارد آوردند. ائتلاف عربی به رهبری سعودی و مشارکت فعال امارات، از اواخر اردیبهشت ماه گذشته عملیات گسترده‌ای علیه استان الحدیده آغاز کردند تا این تنها شریان غذایی و دارویی و سوختی یمن را مسدود کنند اما تاکنون فقط شکست خورده‌اند.