تاریخ : 1397,یکشنبه 08 مهر18:00
کد خبر : 61433 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حقوق رزمندگان معسر با تورم اخیر چه می شود؟!


حقوق رزمندگان معسر با تورم اخیر چه می شود؟!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار پرداخت حقوق به رزمندگان معسر بر اساس تورم موجود در کشور شد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار پرداخت حقوق به رزمندگان معسر بر اساس تورم موجود در کشور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «سید قاسم جاسمی» نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت و وزارت دفاع به رزمندگان معسر اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که در اواخر سال 95 به تصویب رسید قرار شد در سال 96 این مصوبه توسط دولت اجرایی شود اما متاسفانه اجرایی نشد و رزمندگان ما همچنان در عسر و حرج هستند.

وی با بیان اینکه دولت موظف است قانونی که در مجلس تصویب شده است را اجرایی کند تاکید کرد: من امیدوارم که مجلس و کمیسیون تلفیق، این موضوع را در بودجه سال جاری که در یکی دو ماه آینده مطرح خواهد شد مد نظر قرار دهد تا در سال آینده دولت مکلف به اجرای آن شود و حداقل مبلغ حقوق را که یک میلیون و پنجاه هزار تومان برای رزمندگان معسر بوده است را به سایر ایثارگران تسری دهد .

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه ادامه داد: دولت دوازدهم باید بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین را در سال جاری اجرایی کند چرا که در غیر این صورت زندگی برای بازنشستگان نیروهای مسلح روز به روز دشوار تر و نگران کننده تر خواهد شد.

جاسمی در پاسخ به این سوال که این مبلغ متعلق به سال گذشته است و تورم کنونی محاسبه نشده است تاکید کرد: دولت دوازدهم بالاخره بر اساس تورم موجود بایستی حقوق رزمندگان را افزایش دهد و گذشته از مابه التفاوت آن و معوقاتی که باید داده می شد که داده نشده است، انتظار این است که بر اساس نرخ تورم همانند سایر کارمندان دولتی افزایش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص چرایی اجرا نشدن این مصوبه یاد آور شد: من در صحبت هایم عرض کردم که حقوق معسرین بایستی داده شود ولی با همه این مسائل داده نشده است و به عنوان نماینده ایثارگر سعی خواهیم کرد با تذکر و سوال از وزیر دفاع، این مصوبه را دنبال کنیم اگر چه  وزارت دفاع و به خصوص وزیر باید به نمایندگان ملت جوابگو باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: امیدوارم وزارت دفاع جواب قانع کننده ای برای نمایندگان ملت داشته باشد و دولت هم این موضوع را عملیاتی کند.


کد خبرنگار : 17