تاریخ : 1397,یکشنبه 08 مهر18:06
کد خبر : 61436 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

معاون جدید پارلمانی بنیاد شهید:

رای دیوان عدالت اداری ماموریت ۵۰ هزار فرزند جانباز را تعلیق کرد


رای دیوان عدالت اداری ماموریت ۵۰ هزار فرزند جانباز را تعلیق کرد

معاون پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار مساعدت فراکسیون ایثارگران برای رفع ابهام از رای دیوان عدالت اداری در مورد حق ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان شد.

فاش نیوز - معاون پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار مساعدت فراکسیون ایثارگران برای رفع ابهام از رای دیوان عدالت اداری در مورد حق ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مهدی ایزدی روز یکشنبه 8 مهرماه در گفت و گوی اختصاصی در حاشیه جلسه علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس آئین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان، دولت قبلا مصوب کرده بود که فرزندان جانبازان هم می توانند از ماموریت آموزشی استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه اخیرا مطلع شدیم که هیئت عمومی دیوان این آئین نامه را ابطال کرده است و این در حالی است که بالغ بر 50 هزار فرزند جانباز بالای 25 درصد در حال حاضر در ماموریت آموزشی قرار دارند و دانشجو هستند.

ایزدی ادامه داد: بسیاری از این افراد در مرحله میانی تحصیلات خود قرار دارند و به یک باره، کسی که ماموریت گرفته است، بر مبنای رای جدید دیوان عدالت اداری یا باید ماموریت خود را لغو کند و برگردد یا اگر دستگاه ذیربط با مرخصی او موافقت نکند، هزینه های صورت گرفته را پرداخت کند، در حالی که همه این هزینه ها را دولت داده است.

معاون پارلمانی و حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابراز تاسف از رای دیوان عدالت اداری متذکر شد: بنظر می رسد که این رای یا باید از سوی دیوان اصلاح شود یا اینکه نمایندگان مجلس با ارائه طرحی درصدد اصلاح آن اقدام کنند.

ایزدی تاکید کرد: اگر دیوان عدالت اداری در جهت اصلاح رای خود اقدام نکند، ناچار به اقدام از طریق مجلس شورای اسلامی هستیم.


کد خبرنگار : 17