تاریخ : 1397,پنجشنبه 12 مهر12:40
کد خبر : 61445 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بدانید که سهمیه یک حق است نه لطف!


بدانید که سهمیه یک حق است نه لطف!

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تصویب نهایی نمره تراز علمی و سهمیه فرزندان ایثارگران زیر ۲۵ درصد در صحن علنی خبر داد.

فاش نیوز- عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تصویب نهایی نمره تراز علمی و سهمیه فرزندان ایثارگران زیر 25 درصد در صحن علنی خبر داد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر کلیائی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در این طرح از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه ها و موضوعاتی که فراکسیون ایثارگران مجلس ار ابتدای سال جاری با آن درگیر است، موضوع تعیین تراز علمی و تثبیت سهمیه 30 درصدی فرزندان ایثارگران است که نمایندگان ایثارگر مجلس در تلاش هستند که آن را سر و سامان بدهند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: مطرح شدن این موضوع یک طرف قضیه است و طرف دیگر، این است که فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیر قضیه است تا حق ایثارگران در این گرد و غباری که گاهی اوقات در فضای مجازی ایجاد شده است ضایع نشود.

 نایب رییس کمیسیون صنایع و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس تصریح کرد: امیدواریم که هم حق مردم و هم ایثارگران که یک جامعه علمی قوی است ضایع نشود. اگرچه برخی ها این موضوع را مطرح می کنند که این ها(ایثارگران) با سهمیه قبول شده اند در حالی که بسیاری از فرزندان ایثارگران بدون سهمیه در دانشگاه ها و مراکز علمی قبول شده اند منتهی وقتی قانون به آنها حقی داده است چرا نباید از آن استفاده کنند.

 نماینده ایثارگر استان کرمانشاه با اشاره به برخی انتقادها در فضای مجازی متذکر شد: عزیزانی که در فضای مجازی به سهمیه داده شده به ایثارگران انتقاد می کنند، وقتی تحمل این را ندارند که یک هفته از پدر و مادر خود جدا باشند یا آنها را نبینند، چگونه حق مسلم فرزند شهیدی که سال ها است پدر خود را از دست داده است را نادیده می گیرند؟ اگرچه وظیفه ما این است که تلاش کنیم که حق این عزیزان پایمال نشود و از سویی دیگر در جامعه نگاه بدبینانه ای ایجاد نشود.

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پاسخ به این سوال که برای جانبازان و رزمندگان معسر زیر 25 درصد چه کاری کرده اید یاد آور شد: در برنامه ششم توسعه قوانین ایثارگری خوبی به تصویب رسید که از جمله آنها برقراری حقوق مستمری بود منتهی دولت می گوید شرایط اقتصادی شرایط خوبی نیست و پول ندارد.

حجت الاسلام حسینی کیا نایب رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس در خصوص روند طولانی صدور کارت شناسایی برای جانبازان زیر 25 درصد تاکید کرد: در این مورد باید یک چاره اندیشی اساسی کرد چرا که صدور کارت به تنهایی چاره ساز نیست اما باید این موضوع را مطرح و پیگیری کنیم.

بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات کسب حداقل درصد از حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کد رشته محل) از 70 به 80 و برای برخی کد رشته ‌های حساس مانند رشته‌ های پزشکی و مهندسی  این عدد از 70 به 85 درصد تغییر یافت.


کد خبرنگار : 18