تاریخ : 1397,دوشنبه 16 مهر15:16
کد خبر : 61496 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

درخواست ۵۵ نماینده برای طرح استفساریه ایثارگری


درخواست ۵۵ نماینده برای طرح استفساریه ایثارگری

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از طرح استفساریه بهره مندی ایثارگران زیر ۲۵ درصد از یک مقطع تحصیلی بالاتر در صحن علنی خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از طرح استفساریه بهره مندی ایثارگران زیر 25 درصد از یک مقطع تحصیلی بالاتر در صحن علنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این استفساریه مرتبط با قانون برنامه پنجساله ششم توسعه است یادآور شد: درخواست مطرح شدن استفساریه جزء 1 بند ث ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مصوب 21 اسفند سال 1395، از سوی 55 نماینده مجلس به هیئت رئیسه ارائه شد تا بر اساس آئین نامه داخلی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

Image result for ‫مجلس‬‎

وی اضافه کرد: امیدوارم این استفساریه در جلسه هفته جاری مجلس شورای اسلامی مطرح و از آن ابهام زدایی شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وارد شدن ایرادهای حقوقی به قوانین ایثارگری از سوی برخی دستگاه های دولتی تاکید کرد: خوشبختانه قوانین ایثارگری به خصوص در قانون برنامه ششم توسعه از شفافیت خوبی برخوردار است، اما در مورد این استفساریه چون ایرادی از سوی معاونت نیروی انسانی مطرح و تفسیر اشتباهی شده بود، نمایندگان ایثارگر مجلس مجبور شدند این استفساریه را تهیه تا از آن ابهام زدایی کنند.


کد خبرنگار : 17