تاریخ : 1397,پنجشنبه 12 مهر16:15
کد خبر : 61498 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

ردّ شبکه تروریستی ارز را بزنید


ردّ شبکه تروریستی ارز را بزنید

استانبول، دوبی، اربیل و هرات. این چهار شهر در چهار کشور همسایه، مقصد قاچاق دلارهای جمع آوری شده در ایران ظرف ۱۰-۱۱ ماه گذشته بودند.

محمد ایمانی

استانبول، دوبی، اربیل و هرات. این چهار شهر در چهار کشور همسایه، مقصد قاچاق دلارهای جمع آوری شده در ایران ظرف 10-11 ماه گذشته بودند.

محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: استانبول، دوبی، اربیل و هرات. این چهار شهر در چهار کشور همسایه، مقصد قاچاق دلارهای جمع آوری شده در ایران ظرف 10-11 ماه گذشته بودند. اتاق عملیات آمریکا (وابسته به سازمان سیا و وزارت خزانه داری و خارجه) این چهار ایستگاه مکنده دلار ایران را برای ایجاد تقاضا و تورم مصنوعی بر پا کرده است.

تامین بخش از بودجه لازم برای خرید و جمع آوری دلارهای ایرانی را، رژیم سعودی با اختصاص چند میلیارد دلار و تبدیل آن به ریال و مجددا تبدیل ریال به دلار انجام می دهد. اینجا حتی یارانه هم اختصاص داده شده و برخی خریداران در ایستگاه های چهارگانه ضرر می دهند؛ چون اصل کار عملیات امنیتی است و هزینه هایش به عهده دولت سعودی است.

نیرو های امنیتی و دادستانی ترکیه پریروز در یک اقدام غافلگیرانه در 40 شهر، یک شبکه 417 نفره قاچاق و انتقال دلار از ایران به ترکیه و سپس آمریکا را به دام انداختند که از اواسط سال 2017 میلادی (تیر 96) تا  13 آگوست 2018 (22 مرداد امسال) با تراکنش‌های 5000 لیره‌ای، معادل نیم میلیارد دلار به 28 هزار حساب در خارج از ترکیه واریز کرده‌اند.

ترکیه که خود درگیر جنگ ارزی آمریکاست، می گوید این شبکه به شکل غیر قانونی پول را از کشور خارج کرده و به امنیت اقتصادی ترکیه‌ ضربه زده‌اند.  اغلب افرادی که  از شبکه مزبور در آمریکا پول دریافت کرده‌اند، ایرانیان یهودی تبار مقیم آمریکا هستند. این باند دلار را از بازار ایران جمع آوری و به ترکیه برای انتقال به خارج قاچاق می کردند. اتهام این افراد، پولشویی و قاچاق و اقدام علیه ثبات اقتصادی ترکیه است.

400 نفر شبکه بزرگی است. تصور کنید شبیه این شبکه ها در هرات افغانستان، اربیل کردستان عراق و دوبی امارات فعالند که یک کار مشترک را انجام می دهند: خرابکاری و اخلال ارزی، پولشویی و قاچاق دلار به خارج کشور و نهایتا تروریسم اقتصادی علیه ملت و حاکمیت ایران. آیا این اقدامات همان جرائم سازمان یافته ای نیست که کارگروه FATF  مدعی مبارزه با آن است؟!

پس چرا واقعیت بر عکس است و همین آمریکا در راس یک مافیای بزرگ پولشویی و قاچاق و تروریسم مالی سازمان یافته عمل می کند؟ آیا بزک کنندگان FATF این قدر بی خبرند یا ماموریت دارند ردّ شبکه ترور مالی و ارزی را بپوشانند؟ نقش وزارت اطلاعات و سایر مراکز امنیتی و انتظامی و قضایی در این میان کدام است؟ چرا ما از نهادهای امنیتی و قضایی ترکیه جا بمانیم و به اندازه آنها جنگ ارزی و اقتصادی دشمن را جدی نگیریم؟

سرشاخه های ایرانی شبکه متلاشی شده در ترکیه چه کسانی هستند؟ با کدام محافل در ایران و آمریکا مرتبطند؟ و رابط ها و مرتبط ها و سرشبکه های ایستگاه های عملیاتی دوبی و اربیل و هرات، کدام خود فروختگان هستند؟ آنها چه نسبتی با برخی مقامات معزول بانک مرکزی و ... دارند؟ تصورش را بکنید انهدام یک شبکه در ترکیه موجب سقوط 9 هزار تومانی قیمت دلار در ایران شد و اگر این اتفاق در ایران رخ بدهد، چه نتایج درخشانی به دنبال خواهد داشت؟ اکنون سرنخ ها تا حدودی معلوم شده است.

اولین ضرورت این است که متوجه شویم مافیای گرداننده FATF  دشمن ما و مشغول تروریسم اقتصادی علیه ما از جمله با همین ابزار FATF  (فشار به صرافی ها و بانک ها) و کنوانسیون CFT  و... است. ابزار دشمن را اسباب گشایش اقتصادی تصور کردن نهایت کج فهمی بلکه خیانت است.

منبع:مشرق


کد خبرنگار : 17