تاریخ : 1397,شنبه 14 مهر13:50
کد خبر : 61520 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در گفت و گو با پروفسور و رزمنده دفاع مقدس مطرح شد:

علت اصلی نابسامانی ها در جامعه


علت اصلی نابسامانی ها در جامعه

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی علت اصلی نابسامانی ها در جامعه را فاصله گرفتن از ارزش های دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

 فاش نیوز -   عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی علت اصلی نابسامانی ها در جامعه را فاصله گرفتن از ارزش های دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «نظر افضلی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران با شدیدی ترین فشار ها و بی سابقه ترین تحریم ها در دوران معاصر از سوی استکبار جهانی روبرو شد اما ایستادگی کرد اظهار داشت: صبر گذشت و ایثارگری سه نماد اصلی و محوری در دوران دفاع قدس بود که ملت بزرگ ایران با تمسک به آنها در مقابل شدیدترین تحریم ها ایستادگی کرد.

استاد تمام دانشگاه که خود زمانی رزمنده بوده  و اکنون در جایگاه پرفسوری در رشته برق به آموزش نسل جوان مشغول است اظهار داشت: حتی همین قوانینی که برای ایثارگری وجود دارد به صورت نصف و نیمه اجرا می شود و در برخی از موارد نمایندگان ملت باید دست به دامان استفساریه و تاکید مجدد مجلس برای اجرای یک مصوبه شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه ایثارگری نماد ایستادگی، صبر و استقامت است و علت وضعیت نابسامانی کنونی جامعه در واقع دوری از همان ارزش ها است، چرا که اگر آن ارزش ها حاکم بود وضعیت به اینگونه نبود.

نماینده مردم استان خراسان جنوبی یادآور شد : اگر ارزش های دوران دفاع مقدس احیاء شود نابسامانی های موجود دگر بار بروز نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در قانون برنامه ششم توسعه بر حفظ گسترش و تعمیق  فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان وظیفه اصلی در کشور تاکید شده است اما شاهد این موضوع نیستیم متذکر شد: من به عنوان نماینده مردم از این بی توجهی به ارزش ها گله مند و بر این باور هستم اگر قانونی مورد توجه قرار گیرد قانون موفقی خواهد بود در غیر این صورت فقط بر روی کاغذ خواهد ماند.

نماینده مردم نهبندان و سر بیشه متذکر شد: ما در قانون برنامه ششم توسعه موضوع اعطای امتیازات به کارمندان ادارات بر مینای شش ماه حضور درجبهه را تصویب کرده ایم که قاعدتا باید شامل آنها شود اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است. موضوع دیگر بحث کسر خدمت فرزندان ایثارگران در سالجاری است که هنوز به صورت کامل عملی نشده است. به این خاطر متاسفانه اکثر ابثارگران از بی توجهی مسئولان و عدم نظارت نمایندگان مجلس بر قوانین ایثارگری گله مند هستند. در حالی که در جامعه این گونه شایع است که هر چه تصویب می شود به نفع ایثارگران است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مصوبه اخیر بازنشستگی ادامه داد: به طور مثال در رابطه با موضوع استثنا قائل شدن برای جانبازان بالای 50 درصد در یکی از بندهای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید بگویم تعداد جانبازان بالای 50 درصد که در دستگاه های دولتی مشمول این قانون می شود بسیار کم است و نباید با توجه به وضعیت جسمانی، آنها را مجبور به ادامه کارکردن با دستگاهای ذیربط کرد.

پایان


کد خبرنگار : 18