تاریخ : 1397,دوشنبه 16 مهر13:03
کد خبر : 61573 - سرویس خبری : اخبار

زندگی انسان با مرگ به پایان نمی‌رسد



ستوان یکم شهید «علی اصغر اسداللهی»، فرزند حسن اسداللهی، در تاریخ بیستم آذرماه 1334 در خانواده‌ای متدین و مذهبی در تهران دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی خود را در محله‌ سپه غربی (امام خمینی) تهران سپری کرد.

شهید اسداللهی تحصیلات خود را تا دبیرستان ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و در سال 1354 به استخدام دانشکده افسری در آمد. وی سرانجام در تاریخ سوم دی‌ماه 1359 و در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی، در جبهه آبادان - ماهشهر، به دست مزدوران بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه شهید «علی اصغر اسداللهی» به شرح زیر است:

«قبل از شروع هر چیز سلام به پدر، مادر، برادر و خواهر عزیزم و سلامی دیگر به همسر عزیز و مهربان و با وفایم و فرزند کوچک و بی‌گناهم تقدیم می‌کنم.

سخنی با مادر

مادر عزیز و بزرگوارم، از حضور مبارکت خواستارم تا بعد از مرگ مرا حلال نمایی و شرمنده‌ام از اینکه گاهی اوقات شما را ناراحت و غمگین می‌نمودم و اگر گذشتی از اخلاق تندم نمایی، این را بدان من همیشه خاک زیر پایت هستم. همان‌طور که سرخاکم آمدی پس درست گفته‌ام واقعا خاک زیر پایت هستم و امیدوارم مورد عفو بزرگواریت قرار گرفته باشم.

مادر عزیزم، از تو خواهشی می‌کنم. برای من هیچگاه اشک نریزی؛ زیرا می‌دانم قلب بسیار نازکی داری و بدان اصغر تو نمرده است، بلکه فقط از این دنیای کوچک و بی‌دوام جدا شده و به دنیای بزرگ و جاودانه‌ای رفته و جایی هستم که جایگاه ابدی تمام انسان‌ها می‌باشد. پس اشک‌ریختن جز ناراحتی برایت و آزرده‌خاطر کردن روح من چیزی به ارمغان ندارد، بلکه چه بهتر است با خنده همیشه یادی از من کرده باشی. مادر، در قبال شادی قلب و جسم و روحت، روح من را هم شاد کن.»

انتهای پیام