تاریخ : 1397,چهارشنبه 18 مهر15:59
کد خبر : 61616 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس فراکسیون ایثارگران خبر داد:

طرح معافیت فرزندان جانبازان برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی


طرح معافیت فرزندان جانبازان برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تهیه و ارائه طرح اصلاح تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشور برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد به صحن علنی در آینده نزدیک خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تهیه و ارائه طرح اصلاح تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشور برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد به صحن علنی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در لغو ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد خاطرنشان کرد: در رابطه با استفاده کنندگان فرزندان جانبازان بالای 25 درصد از ماموریت تحصیلی و آیین نامه ای که هیئت وزیران تصویب کرده بود، دیوان عدالت اداری آن را لغو کرد و متاسفانه، حدود 50 هزار نفر از فرزندان جانبازان از استفاده از این نعمت محروم شدند.

وی افزود: در این خصوص جلسه ای با دیوان عدالت اداری برگزار و نامه ای هم به آنها ارسال شد،دیوان عدالت اداری در رابطه با این آیین نامه ها را حق خود می داند که دخالت و رای صادر کند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: در این خصوص نمایندگان ایثارگر مجلس دو طرح یک فوریتی آماده کرده اند که یکی از آنها " طرح اصلاح ماده تبصره 61 قانون مدیریت خدمات کشوری" است.

وی گفت: در این طرح می خواهیم این را بگوییم که در تبصره ماده 61 ایثارگران و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد از ماده 61 مستثنی می باشند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نکته دوم این است که طرح دیگری را در حال آماده سازی برای ارائه به صحن علنی مجلس درنطر داریم که " طرح ماده واحده معافیت ایثارگران و فرزندان بالای 25 درصد از ممنوعیت ادامه ماموریت تحصیلی" نام دارد.

وی ادامه داد: در ماده واحده این طرح آمده است: فرزندان ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد مشمول ممنوعیت ادامه تحصیل نمی باشند تا در واقع آیین نامه دولت با تغییر تبصره ماده واحده و اصلاحیه ماده 61 قانون ایثارگران آن را اصلاح کنیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران در پایان یادآور شد: در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه این موضوع ذکر شده بود، اما آیین نامه آن مصوبه دولت در سال 1385 بود که متاسفانه، دیوان عدالت خود را صائب دانست که هیئت عمومی آن به این قانون ورود و آن آیین نامه را ابطال کند.

 


کد خبرنگار : 17