تاریخ : 1397,یکشنبه 22 مهر12:30
کد خبر : 61653 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

وام مسکن ایثارگری فقط یکبار پرداخت می شود



 بنده در سال 85 از بنیاد وام مسکن گرفتم و هنوز هم دارم قسط پرداخت می کنم . ایا می توانم مابه التفاوت ان را با همان وثیقه موجود دریافت  یا باید آنرا تصفیه و دوباره اقدام کنم؟

-  برابر ماده 7 آیین نامه تسهیلات مسکن ایثارگران   بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانک‌های عامل به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می‌باشند و در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات مصوب در سال 1390 استفاده کرده‌اند فقط برای یکبار پس از تسویه تسهیلات قبلی با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران یک فقره تسهیلات مسکن صرفاً در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید در چارچوب ظوابط و مقررات بانکی پرداخت نماید.
با توجه به این ماده اقدام کنید .

 

 بنده جانباز 30% بنیادم و در سپاه 30  سال خدمت کردم  و در اذر ماه نود و یک باز نشسته شدم. متولد 1334 هستم.  مدرک کارشناسی و یک مقطع هم از طریق جانبازی  دارم. با این  شرایط می توانم بر گشت به خدمت را در خواست کنم؟

- حسب قانون مشکلی برای اعاده به خدمت شما وجود ندارد لکن از آنجایی که نیروهای مسلح تابع فرماندهی کل قوا هستند و از مجرای ستاد کل ابلاغ آنها انجام می گیرد با پیگیری که داشتیم اعلام کردند ستاد کل و نیروهای مسلح با این اقدام مخالفند. در صورتی که مایل به پیگیری هستید باید از طریق دیوان عدالت اداری طرح شکایت کنید تا تکلیف مشخص شود.

 

بنده جانباز پنج درصدم 23سال سابقه بیمه با پنجاه سال دارم آیا می توانم بازنشسته بشوم؟

-  حسب قانون و استعلامی که از معاونت حقوقی رئیس جمهور انجام گرفته است با شرایطی که اعلام کرده اید می توانید از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنید و دریافتی شما به نسبت سابقه خدمت به اضافه ی سنوات ارفاقی خواهد بود لکن سازمان تامین اجتماعی زیر بار این نظر نمی رود و سابقه تکمیل سی سال را می خواهد. در صورت عدم تمکین باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید .