تاریخ : 1397,یکشنبه 22 مهر15:30
کد خبر : 61662 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

استفساریه لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان


استفساریه لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار ارائه استفساریه برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد شد.

فاش نیوز- نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار ارائه استفساریه برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس، کلاردشت و نوشهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای 50 هزار نفر از فرزندان جانبازان بالای 25 درصد درخصوص لغو ممنوعیت تحصیلی اظهار داشت: به نظر من در برنامه ششم توسعه از ماده 90 به بعد قوانین ایثارگری را بسیار جامع و کامل نوشتیم. اگر چه ممکن است قانون در برخی از جاها یکی دو جا سکته داشته باشد که در این مورد هم دنبال این هستیم تا اصلاحیه ای بیاوریم و بر مبنای آن نقایص قانونی را برطرف کنیم.

  وی ادامه داد: به طور مثال در برخی از جاها ما در قانون نام فرزندان جانبازان را نوشته ایم اما ذکری از پدران آنها نیاورده ایم. یا اینکه نام فرزندان آزادگان و ایثارگران را آورده ایم اما نامی از خودشان نیاورده ایم. اگرچه من معتقدم که برخی از دوستان در فراکسیون ایثارگران به دنبال طرحی هستند تا به صحن علنی مجلس بیاورند و بر اساس آن یک اتفاقی بیفتد تا اصلاحات را انجام بدهیم.

 نماینده مردم چالوس و نوشهر متذکر شد: در برخی از جاها ممکن است قانون نیاز به استفساریه داشته باشد. ما هم در این راستا به دنبال آن هستیم که دوستان فراکسیون ایثارگران یا کمیسیون اجتماعی پیشگام شوند و استفساریه ای بیاورند تا ما بر آن اساس مشکل را برطرف کنیم.

سمت و سوی جامعه و فاصله گرفتن از ارزش ها

  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب که تجمل گرایی ما را از اصول و ارزش های دفاع مقدس دور کرده است یادآور شد: ما نمی خواهیم به سمت اشرافیت و مادیگری برویم اما متاسفانه به دنبال تجمل گرایی رفتیم و این تجمل گرایی باعث شد که اصول و ارزش های مان را در خیلی از جاها زیر پا بگذاریم.

 احمدی لاشکی با اشاره به سخنان ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این همه تذکرات در مورد اشرافی گری چه از دوران امام خمینی که فرمودند "من یک موی کوخ نشین ها را با همه کاخ نشین ها عوض نمی کنم و چه در حال حاضر که مقام معظم رهبری این همه در مورد ساده زیستی تاکید و تذکرات فراوانی دارند .

 نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه ما درعمل شاهد این موضوع هستیم که باید بهترین ماشین و خانه را داشته باشیم و فرزندانمان با فلان نقلیه به مدرسه بروند و در فلان دانشگاه تحصیل کنند و همه این ها نشان می دهد که به سراغ تجمل گرایی رفته ایم.

  نماینده مردم چالوس و  نوشهر در پایان تاکید کرد: شما به زندگی ساده و بدون تجمل مقام معظم رهبری نگاه کنید همان ساده زیستی که در خانه شان وجود دارد، در دفتر ایشان هست و همان گلیمی که زیر پایشان در خانه است در دفتر کار وجود دارد. اما متاسفانه ما این سبک زندگی، ساده زیستی و ارزش های دوران دفاع مقدس را که در دوران جنگ تحمیلی در سراسر کشورمان وجود داشت از دست داده ایم و علت ان هم دنیا زدگی است که ما را به سمت خودش برده است شاید هم تعهد و تقوای ما شده که نتوانستیم مقاومت کنیم.


کد خبرنگار : 18