تاریخ : 1397,دوشنبه 23 مهر16:50
کد خبر : 61688 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد نماینده مجلس از بی توجهی دولت به فرهنگ ایثار


انتقاد نماینده مجلس از بی توجهی دولت به فرهنگ ایثار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بی توجهی دولت به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اختصاص اعتبارات مالی برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها  در جامعه  و مانعی مستحکم در جهت مقابله با  تحریم های امریکا در شرایط فعلی عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در واقع مهم ترین فرهنگی است که در جامعه ما توانست یک اتفاق بسیار بزرگ را در هشت سال دوران دفاع مقدس رقم بزند، اتفاقی که هنوز دنیا مبهوت در تصور آن است چه برسد به تصدیق و ابعاد ان.

وی ادامه داد: ما توانستیم بر اساس این فرهنگ، مقوله فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه داشته باشیم، اگر چه امروز دشمنان ما به شدت مهندسی معکوس کرده  و می خواهند این فضا را از بین ببرند تا مبادا روزی آن رشادت ها در جامعه ما دوباره تحقق پیدا کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما مسئوولین وظیفه داریم این فرهنگ را به هر شکلی که هست حفظ و گسترش بدهیم. چرا که حداقل فایده این کار اینست که فرزندان ما در این فضا قرار خواهند گرفت  و از فیوضات آن دوران بهره ببرند.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت متذکر شد: در این راستا باید اعتبارات مالی به نهادهایی مانند موزه دفاع مقدس و ایثارگری اختصاص داده شود تا بتوان فضای معنوی دوران مقدس را حفظ و گسترش داد تا نسل های آینده از آن بتوانند استفاده کنند.

 حجت الاسلام پژمانفر فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت را مهم ترین عامل ایجاد مشکلات اجتماعی دانست و افزود: اگر امروز ما مشکلاتی در عرصه فرهنگی داریم  پاد  زهرش این است که ما بتوانیم ارزش های خودمان را در قالب نمادها و اسطوره های ایثار و شهادت به فرزندان مان نشان بدهیم. چرا که کشور ما پر از نمادهای بزرگی مانند شهید برونسی، همت، پیچک و دیگر شهدای بزرگوار دفاع مقدس است.

 وی با بیان اینکه باید یاد و خاطره این شهدا همواره باید در جامعه مطرح شوند در خصوص نقش مجلس شورای اسلامی در حفظ، تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: وظیفه مجلس این است که نقش حمایتی داشته باشد اما  متاسفانه تاکنون در این موضوع کوتاهی کرده است. بنظر من اگر مجلس شورای اسلامی در این موضوع  اقدامات حمایتی کند و اعتباراتی را برای آن اختصاص دهد در آینده می توانیم شاهد نتایج خوبی در جامعه باشیم.


کد خبرنگار : 18