تاریخ : 1397,پنجشنبه 26 مهر16:13
کد خبر : 61725 - سرویس خبری : اخبار

ارائه خدمات علوم پزشکی گیلان به زائران خارجی اربعین



 

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آمادگی کامل نیروهای بهداشت و درمان استان برای خدمت رسانی به زائران خارجی اربعین خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی داودی در جلسه استانی ستاد اربعین حسینی بیان داشت: تیم‌های بهداشتی- درمانی این دانشگاه از زمان ورود زائران خارجی از مرز زمینی آستارا به کشور، توانسته اند به ۲۸۰ نفر از مجموع یک هزار و یکصد زائری که تاکنون به استان وارد شده اند، خدمات پزشکی ارائه دهند.

وی اظهار داشت: برای اینکه زائران خارجی با سلامت و بدون دغدغه به سفر زیارتی خود ادامه دهند، نیازمند همراهی و مشارکت سایر نهادها و سازمان ها هستیم.

وی با اشاره به استقرار آمبولانس های فوریت پزشکی شهرستان آستارا در محل برپایی موکب های زائران خارجی خاطر نشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی آستارا و تمامی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت نیاز زائران به خدمات درمانی، به آنان خدمات دهند.

داودی اضافه کرد: از تمام ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی استفاده خواهد شد و در این باره بازرسی های بهداشت محیطی نیز در شهرستان های مرزی تشدید شده است.