تاریخ : 1397,شنبه 28 مهر16:39
کد خبر : 61759 - سرویس خبری : اخبار

لوئیس فراخان:

تحریم کشورها به منظور تغییر حکومت، نوعی تروریسم است



فعال مدنی و رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا در انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور گفت که تحریم یک کشور به منظور تغییر حکومت در این کشور، تروریسم از نوعی دیگر محسوب می‌شود.

لوئیس فراخان: تحریم کشورها به منظور تغییر حکومت نوع دیگری از تروریسم است

«لوئیس فراخان» فعال مدنی و رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا در سخنانی، از اعمال تحریم‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی گفت: «آقای ترامپ  شما تحریم‌های زیادی را اجرا کرده‌اید و به مردم زیادی آسیب رسانده‌اید. شما «کیم جونگ اون» را دوست ندارید اما الان می‌گویید که ما به شدت به هم علاقمند شده‌ایم با این حال تحریم‌ها را لغو نکرده‌اید و از او انتظار دارید که  از داشتن بمب‌های هسته‌ای صرف‌نظر کند. او اینکار را انجام نخواهد داد و احمق نیست... وی زمانی از انرژی هسته‌ای صرف‌نظر می‌کند که بمیرد.»

وی افزود: «اما در مورد ایران، توافق هسته‌ای را پاره کرد و گفت که صد و پنجاه میلیارد دلار به این کشور داد اما به شما نگفت که این پول ایران بود. آنها به این کشور هیچ‌ چیزی ندادند و فقط چیزی را پس دادند که به عنوان گروگان نگه داشته بودند. این کار تروریسم در سطح دیگری محسوب می‌شود. کشورها را تحریم می‌کنید برای اینکه مردم آن کشورها آسب ببینند، قیام کنند و دولت خود را سرنگون کنند.»

 ترامپ روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

از جمله تحریم‌هایی که اجرای آن ۱۸۰ روز بعد از خروج آمریکا از برجام، در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) اجرایی خواهد شد، تحریم‌های ذیل بند ۱۲۴۵ (د) قانون «اختیارات دفاع ملی آمریکا، ۲۰۱۲» هستند.

این تحریم که برای محدود کردن فروش نفت ایران وضع شده وزیر خزانه‌داری آمریکا را ملزم به معرفی تحریم‌هایی علیه آن دسته از بانک‌های خارجی می‌کند که با بانک مرکزی یا هر یک از دیگر موسسات مالی تحریم‌شده ایران معامله انجام می‌دهند.

به نقل از فارس