تاریخ : 1397,یکشنبه 29 مهر19:09
کد خبر : 61782 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

۳پیشنهاد برای مشکلات معیشتی



مشکانی- احتراما" با عنایت به اینکه رزمندگان و فرزندان آنان از بسیاری از مزایا محروم اند که این امر موجبات تبعیض را بین آنان با سایر ایثارگران فراهم می آورد به نحوی که در این گذر از ایام که رزمندگان به جهت عدم وجود ممر درآمدی به نسبت سایر ایثارگران اعم از جانبازان و آزادگان در وضعیت بد معیشتی قرار دارند و حتی در فراهم نمودن امکان و اسباب حداقلی ازدواج خود و فرزندانشان نیز با موانع جدی مواجه میباشد.

 لذا در این راستا با توجه به در پیش رو بودن تقدیم لایحه بودجه سال 1398 از سوی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی با تقدیم موارد پیشنهادی به حضورتان خواهشمند است با ملحوظ نظر قرار دادن موارد یاد شده دستور فرمائید اقدامات لازم را در خصوص حل مشکلات رزمندگان سرافراز و فرزندان آنان به عمل آورند.

پیشنهاد اول: شمول مبلغ وام دو برابری ازدواج موضوع ماده 50 قانون جامع ایثارگران به رزمندگان و فرزندان آنان

پیشنهاد دوم: تبدیل کمک معیشت به حقوق در جهت تامین امنیت معیشتی و روانی ایثارگران مشمول با توجه به مشکلات موجود اعم از قطع کمک معیشت و... با تقدیم بند پیشنهادی جهت اعمال در لایحه بودجه سال 1398 با این عنوان:

 بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه خدمت در جبهه٬ جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال با الویت مشمولین کم درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند٬ ماهانه حداقل حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند.

پیشنهاد سوم: بازنشستگی رزمندگان براساس آخرین حقوق و دستمزد مشمول کسور بازنشستگی با عنایت به محرومیت آنان از این مزیت قانونی برخلاف سایر ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد و آزادگان و همسر و فرزندان شهداء و بااشاره به اینکه اکثر رزمندگان شاغل در بخش دولتی و خصوصی در شرف رسیدن به سن بازنشستگی میباشند و اکثر رزمندگان شاغل دارای سطح درآمدی حداقلی میباشند.


کد خبرنگار : 20