تاریخ : 1397,چهارشنبه 02 آبان16:57
کد خبر : 61808 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نمایندگان ایثارگر مجلس با ارسال نامه ای به لاریجانی خواستار شدند:

لغو بخشنامه حذف بیمه مکمل ایثارگران


لغو بخشنامه حذف بیمه مکمل ایثارگران

جمعی از نمایندگان ایثارگر مجلس با امضا و ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار ابطال بخشنامه دولت در خصوص احاله بیمه ایثارگران از بنیاد به وزارتخانه ها شدند.

فاش نیوز -  جمعی از نمایندگان ایثارگر مجلس با امضا و ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار ابطال بخشنامه دولت در خصوص احاله بیمه ایثارگران از بنیاد به وزارتخانه ها شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست نمایندگان ایثارگر از لاریجانی برای بیمه ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی و همچنین قوانین ایثارگری رنماه ششم توسعه، بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی امور ایثارگران از جمله بیمه آنها است.

وی افزود: متاسفانه مصوبه اخیر هیئت وزیران که از امروز یکم آبان در مورد حذف بیمه مکمل ایثارگران اجرایی شده است، جامعه 400 هزار نفری ایثارگران را دچار تنش و بحران کرده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم ادامه داد: لغو این بخشنامه نه تنها بر ایثارگران، بلکه بر خانواده های آنها اثر سوء به جای خواهد گذاشت. بطور مثال اگر ایثارگری شب گذشته در بیمارستان بستری شده باشد با اجرایی شدن این مصوبه، نه بنیاد شهید و نه هیچ دستگاهی زیر مخارج هزینه های بیمارستانی آن نخواهد رفت.

نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استدلال بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص نبود اعتبارات مالی است و رفع  مسئولیت این نهاد باعث ایجاد سردرگمی و نارضایتی در قشر عزیز ایثارگران شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم یادآور شد: این مصوبه بر خلاف قانون برنامه پنجساله ششم توسعه است که در آن گفته شده است که بنیاد شهید متکفل امور ایثارگران است و ربطی به بازنشستگی ایثارگران و احاله آنها به صندوق بازنشستگی ندارد.

ابطحی با اشاره به یکی از ایرادهای مطرح شده در مورد منفک شدن ایثارگران به هنگام بازنشستگی از دستگاه ذیربط توضیح داد: کسی که از یک دستگاه بازنشسته و منفک می شود به این معنی نیست که این ایثارگر به امان خدا رها شود، بلکه باید طبق قانون از او حمایت شود.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنظر من این بخشنامه با دستپاچگی از سوی دولت تهیه شده است. بنابراین به عنوان یک نماینده ایثارگر مجلس، از آقای روحانی که هر هفته به خانواده های ایثارگران سر می زند و آن را از صدا و سیما نشان می دهند توقع است که خودش به این موضوع ورود کند و مصوبه دولت را لغو کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم اظهار داشت: نمایندگان ایثارگر مجلس در خصوص ابطال این بخشنامه با دکتر نوبخت معاون رییس جمهور صحبت و رایزنی کرده اند. همچنین نامه ای به آقای لاریجانی ارسال و از وی خواسته شده است که از طریق اداره تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت در خصوص بیمه ایثارگران را باطل اعلام کند.

ابطحی در پایان یادآور شد: در صحن جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان ایثارگر تذکراتی را به مسئولان و دولتمردان ارائه کردند و امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک مرتفع شود و بیش از این نمک بر زخم ایثارگران پاشیده نشود.


کد خبرنگار : 17