تاریخ : 1397,دوشنبه 07 آبان13:21
کد خبر : 61821 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گفت و گو با برگزیدگان شاهد آزمون سراسری


گفت و گو با برگزیدگان شاهد آزمون سراسری

فرزند جانباز بودن رسالت بزرگی است چرا که پدران ما به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و حال این وظیفه بردوش ماست که سعی کنیم کارمان را به بهترین نحو احسن انجام دهیم. به شخصه من تمام سعی ام را به کار می برم تا بتوانم فرد مفیدی برای جامعه و مردم باشم.

فاش نیوز - آیین تجلیل از 17 برگزیده و نفرات برتر زیر100 آزمون سراسری سال 97 دانشگاه های سراسری، اول آبان ماه در سالن شهید رسول زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در اثنای برگزاری این برنامه، فرصتی دست داد تا با تنی چند از این برگزیدگان گفت و گویی داشته باشیم که حاوی نکات قابل توجهی برای فرزندان ایثارگران و جانبازان معزز می باشد که توجه کاربران و خوانندگان عزیز این پایگاه خبری را به آن جلب می کنیم.

علیرضا جعفری آزاد نفر اول کنکور سراسری است که همزمان در دو رشته تجربی و زبان شرکت کرده و همزمان حایز رتبه شده و درحال حاضر دانشجوی پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی تهران است. او فرزند جانباز 35درصد است و این موضوع را افتخاری برای خود می داند و می گوید: فرزند جانباز بودن افتخاربزرگی است چرا که فرزند کسی هستی که زمانی که می توانسته از آب و خاک و میهن خود دفاع کند به خوبی این وظیفه را انجام داده است.

از او می پرسم: آیا پدر خاطراتی از جبهه برای شما تعریف می کند؟ که می گوید: همیشه نه، اما هر زمانی که در کنار دوستانش است از آن روزها می گویند.

زمانی که از راهکار و چگونگی مطالعه اش می پرسم پاسخ می دهد: من در تمام مدت دبیرستان درسم را با جدیت می خواندم و فقط سال آخر پیش دانشگاهی از یک کلاس زیست شناسی استفاده کردم.

او با ذکر این مورد که سهمیه سی درصدی زیاد است افزود:  این باعث می شود کسانی که زیاد هم تلاش نکرده اند رشته های خوبی قبول شوند و حق افرادی که سهمیه ایثارگری را هم دارا بودند و به واقع بسیار تلاش کرده اند را هم به نوعی ضایع نمایند. برای مثال خود من که تلاش بسیاری کرده ام  به چشم کسی که فقط به زور سهمیه قبول شده، می بینند.

فاش نیوز: پیشنهاد شما دراین خصوص چیست؟ یکی اینکه سهمیه ها کاهش پیدا کند و به نوعی عادلانه تر باشد و دیگر اینکه رسانه ها سعی کنند این ذهنیت را پاک کنند که هرکسی که سهمیه ایثارگران دارد با سهمیه وارد دانشگاه شده است.

فاش نیوز: با توجه به اینکه کلاس های درسی شما یکی دوماهی است آغاز شده برخورد دیگر دانشجویان عادی با دانشجویان سهمیه ای چگونه است؟ البته چون بسیاری از دوستانم مرا می شناختند و انتظار رتبه تک رقمی برایشان دور از ذهن نبود بنابراین رفتار خاصی با من نداشتند اما متاسفانه می بینم که با دیگران چگونه برخورد می کنند.

فاطمه عباسی رتبه 62 کشوری و فرزند جانباز 25 است که در دو رشته زبان خارجی و علوم تجربی شرکت کرده و اکنون دانشجوی رشته پزشکی است وی حس خود را از اینکه فرزند یک جانباز است اینگونه بیان می کند: پدرم برای من الگوی خوبی است و خوشحالم ازاینکه زمانی که کشورم نیاز داشت پدران ما درجبهه ها حضور پیدا کردند و از اعتقاداتشان، از اسلام و کشور دفاع کردند تا مبادا کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

از او درخصوص رسالتی که هم اینک بر دوش او گذاشته شده می پرسم که می گوید: فرزند جانباز بودن رسالت بزرگی است چرا که پدران ما به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و حال این وظیفه بردوش ماست که سعی کنیم کارمان را به بهترین نحو احسن انجام دهیم. به شخصه من تمام سعی ام را به کار می برم تا بتوانم فرد مفیدی برای جامعه و مردم باشم.

وی درخصوص سهمیه فرزندان ایثارگران که این روزها بسیار مطرح است می گوید: معتقدم اگرهرکس تلاش خود را بکند یقینا به آن جایگاهی که لیاقتش است می رسد و اینکه عنوان بعضی افراد موضوع سهمیه را عنوان می کنند اصلا حرف درستی نیست چون اگر سهمیه هم مطرح باشد باز هم تلاش فرد را می طلبد.

طناز باقری رتبه 52کشوری رشته تجربی و اکنون دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران یکی دیگر از برگزیدگان آزمون سراسری است که مخاطب گفت وگوی مان قرار می گیرد. او که فرزند جانباز 20 درصد است می گوید: آرامشی که اکنون درجامعه ما حکم فرماست مدیون پدران ماست.

او می گوید: پدر از روزهای جنگ و دفاع مقدس برای من بسیار سخن می گوید و من هم خیلی دوست دارم که بتوانم آن صحنه ها را تجربه نمایم.

او درباره رسالتش در این برهه از زمان می گوید: مسلماً باید تلاش کنیم که وضعیت جامعه را ارتقا دهیم و سعی کنیم مشکلات جامعه را حل کنیم، به خصوص رشته ما که در این مورد بسیار تاثیرگذار است و امیدوارم رسالت خود را که همان یک پزشک خوب، دلسوز و متعهد بودن است به درستی به سرانجام برسانیم.

گفت و گو از صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 23