تاریخ : 1397,پنجشنبه 03 آبان13:30
کد خبر : 61835 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مخالفت مجلس با محدودیت سهمیه سردفتری ایثارگران


مخالفت مجلس با محدودیت سهمیه سردفتری ایثارگران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایجاد محدودیت برای سهمیه سر دفتری ایثارگران مخالفت کرد.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایجاد محدودیت برای سهمیه سر دفتری ایثارگران مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (دوم آبان ماه) در هنگام بررسی طرح اصلاح بند (چ) ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه بر سهمیه قانونی سر دفتری ایثارگران تاکید کرد.

بر اساس ایاین گزارش حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: امروز در صحن علنی مجلس طرح یک فوریتی اصلاح بند (چ) ماده 88 قانون برنامه توسعه مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت.

بر اساس این طرح کلمه «مرکز مشاوران قوه قضاییه» از ماده 88 از برنامه ششم توسعه حذف شود.

وی افزود: در ماده 88  برنامه ششم توسعه آمده است:

کانون سردفتران، مرکز مشاوران و وکلا، 3درصد از سهمیه خود را به جانبازان، آزادگان و فرزندان آنها اختصاص دهند. اما برخی از نمایندگان می خواستند به بهانه و مسائلی دیگر، بحث کانون مشاوران را حذف کنند و استدلال آنها این بود که باید به همان 20درصد سهمیه ای که در ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وجود دارد، برگردد.

وی ادامه داد: اما نمایندگان ایثارگر با این طرح مخالفت کردند و مجلس دهم از این طرح استقبال نکرد و در حقیقت 30درصدی مرکز مشاوران قوه قضاییه ابقا شد.

به گفته رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یک فوریت این طرح در مورخ سوم دی ماه سال 1396 به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود و پس از مطرح شدن در جلسه علنی امروز در مورد کلیات آن از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.


کد خبرنگار : 23