تاریخ : 1397,یکشنبه 06 آبان15:33
کد خبر : 61863 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد شدید نماینده مجلس

مصوبه‌های خلاف جریان ایثارگری باید لغو شود


مصوبه‌های خلاف جریان ایثارگری باید لغو شود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بی برنامه گی دولت انتقاد و آن را موجب سرگردانی ایثارگران دانست.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بی برنامگی دولت انتقاد و آن را موجب سرگردانی ایثارگران دانست.

به گزارش فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروری نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشنامه اجرایی دولت در آبان ماه امسال گفت: برای پرداخت هزینه درمانی ایثارگران از دستگا‌ها و وزارتخانه‌هایی که در آن مشغول به کار هستند باید زیرساخت های مصوبه تهیه و منابع آن در بودجه سال آینده دیده شود، سپس اقدام به محدود کردن هزینه درمانی ایثارگران و جانبازان از بنیاد شهید و ایثارگران شود.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر هیئت دولت در رابطه با عدم پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران و جانبازان شاغل و بازنشسته خاطرنشان کرد: متاسفانه براساس مصوبه جدید دولت پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران و جانبازان از بنیاد شهید و امور ایثارگران جدا شده و برعهده دستگاه هایی است که در آن مشغول به کار هستند.

 

دستگاه‌ها توانایی پرداخت هزینه درمانی ایثارگران را ندارند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با توجه به اینکه در بودجه سال 97 برای دستگا‌ه‌ها و وزارتخانه ها بودجه مشخصی برای پرداخت هزینه درمانی ایثارگران و جانبازان تعریف نشده بود، عملا امکان پرداخت این هزینه‌ها نیز وجود نداشته است. این بی برنامه بودن ظلمی در حق ایثارگران بوده و بنیاد شهید مکلف به پرداخت هزینه درمانی همه جامعه ایثارگری است.

 

لزوم توجه به هزینه درمانی ایثارگران در بودجه 98 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سرگردانی 400 هزار ایثارگر گفت: در صورتی که قرار است هزینه درمانی ایثارگران از دستگا‌ها و وزارتخانه‌هایی که در آن مشغول به کار هستند پرداخت شود، ابتدا باید زیرساخت های مصوبه تهیه و منابع آن در بودجه سال آینده دیده شود، سپس اقدام به محدود کردن هزینه درمانی ایثارگران و جانبازان از بنیاد شهید و ایثارگران شود.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از ایثارگران با مشکلات بیمه‌ای مواجه هستند،تصریح کرد: بدون شک بعضی از کارشناسان و مدیران درون دولت، با ایثارگران مخالفت‌هایی دارند.  

نوروزی با اشاره به برخی از مخالفت‌ها با جامعه ایثارگری افزود:  حذف مرکز مشاوران قوه قضاییه از ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی نیز در صحن مجلس بررسی شد و وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی بطور کارشناسانه و با در نظر گرفتن عملکرد مرکز رأی منفی به این طرح دادند. چرا که سهمیه ایثارگران 30 % مرکز مشاوران حذف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مصوبه عدم قانونی بودن ماموریت فرزندان جانبازان و شهدا، که دولت طی 10 سال آن عمل می‌کرد یکی دیگر از مصوبه‌های خلاف جریان ایثارگری در مجلس شورای اسلامی بود و فراکسیون ایثارگران باید با دقت و هوشمندی ، جلوی این بحران آفرینی‌ها را بگیرد./خانه ملت