تاریخ : 1397,سه شنبه 15 آبان15:00
کد خبر : 61949 - سرویس خبری : اخبار

اهدا و پیوند اعضای بدن فرزند جانباز به ۵ بیمار



کبد این فرزند جانباز به یک بیمار زن ۴۵ ساله پیوند زده شد و ۲ کلیه هم به ۲ مرد ۴۷ و ۴۴ ساله در این بیمارستان اهدا شد و قلب وی نیز به دلیل اینکه گیرنده ای با گروه خونی A+ در تبریز وجود نداشت به تهران منتقل شد

حجت پورفتحی معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز دوشنبه 14 آبان 1397 در حاشیه پیوند اعضای این فرزند جانباز گفت: بیمار در 5 آبان ماه جاری به دلیل تصادف به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شد.
وی ادامه داد: روز گذشته مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی بیمارستان تأیید و با اعلام این موضوع به خانواده فرد در همان روز رضایت اهدای عضو دریافت شد.
پورفتحی گفت: کبد این بیمار به یک بیمار زن 45 ساله پیوند زده شد و 2 کلیه هم به 2 مرد 47 و 44 ساله در این بیمارستان اهدا می شود.
وی افزود: قلب اهدا شده به دلیل اینکه گیرنده ای با گروه خونی A+ در تبریز وجود نداشت به تهران ارسال شد.
مادر فرزند جانبازی که اعضای بدنش اهدا شده است نیز اظهار داشت: محمد فرزند آخر من بود و سال ها پیش در این خصوص به من تأکید کرده بود که اگر برای من اتفاقی افتاد نسبت به اهدای اعضای بدنم رضایت دهید.
زینب دربانی افزود: به جای اینکه اعضای بدن جگر پاره ام در دل خاک مدفون شود رضایت دادم تا به فرزندان دیگر مادران جان دوباره دهد. چرا که ایثار و از جان گذشتگی را به خوبی از پدر خود آموخته بود.
وی با اشاره به اینکه همسرم جانباز 60 درصد بود که 5 سال پیش به لقاء الله پیوست، افزود: او جانش را برای این مردم فدا کرده بود و امروز فرزندم جا پای پدر گذاشت.


منبع : isaar.ir