تاریخ : 1397,سه شنبه 15 آبان19:29
کد خبر : 61981 - سرویس خبری : اخبار

برنامه‌های همایش ملی مجاهدان در غربت اعلام شد



مراسم بزرگداشت مجاهدان در غربت با حضور اندیشمندان و فرهیختگان کشور‌های اسلامی، با سخنرانی سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ‌و ‌پیام ‌ایت ‌ا... ‌رییسی ‌تولیت ‌آستان ‌قدس ‌رضوی برگزارمی‌شود.

این مراسم با حضور خانواده معظم ایثارگران، فرزندان شیخ زکزاکی، مبارزانی از کشور یمن و بحرین، خانواده شهید حججی، در شب شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه ۵۰ عکاس برگزیده کشور، ارایه بسته‌های فرهنگی به همت آستان قدس رضوی و برپایی ایستگاه فرهنگی نوجوانان به همت کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های این همایش است.

به گزارش دفاع پرس، عبدالله دقاق جانشین شیخ عیس قاسم، به تحلیل شرایط فعلی یمن پرداخته و در ادامه نیز دبیرکل جنبش عدلیه یمن، به بیان خاطرات فرزندان شیخ و زکزاکی می‌پردازد و نیز هم زمان با چهلمین شب حادثه تروریستی اهواز از خانواده شهید خردسال طا‌ها اقدامی تجلیل می‌شود و بزرگترین سینما سیار کشور به نام این شهید خردسال به بهره برداری می‌رسد، که از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت مجاهدان در غربت است، که برگزار می‌شود.

همچنین نشستی مطبوعاتی در ادامه مراسم به منظور استفاده بهتر از حضور میهمانان بین المللی و پاسخ به سئوالات اصحاب رسانه و ضبط خاطرات و تحلیل شرایط و وقایع کشور‌ها نیز برگزار می‌شود.

 مراکز مختلفی همانند؛ آستان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل بیت، جامعه المصطفی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، امور بین الملل بسیج، صدا و سیما، هلال احمر، اصحاب جرائد و مطبوعات، خبرگزاریها، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شهرستان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت پایگاه مقاومت علی بن موسی الرضا (ع)  برگزار می‌شود که از همه این مراکز  که در انجام این مراسم ملی فعالیت دارند، تشکر و قدردانی می‌شود.

سومین مراسم بزرگداشت مجاهدان ‌در ‌غربت هم زمان با شب شهادت امام رضا (ع) چهارشنبه از ‌ساعت ۱۷/۳۰ ‌در ‌سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار می‌شود و این مراسم مستقیم از شبکه‌های سه، قرآن، افق و سمنان سیما و رادیو سراسری پخش می‌شود.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس