تاریخ : 1397,شنبه 19 آبان12:28
کد خبر : 61996 - سرویس خبری : اخبار

اجرای ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران



معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرایی شدن ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با موضوع پرداخت یارانه به همسـر و والدین شاهد، جانبازان و آزادگان، دارای عائله تحت تکفل محجور و معلول خبر داد.

اجرای ماده 22 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ماده 22 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: بر اساس این ماده، بنیاد به همسـر و والدین شاهد، جانبازان و آزادگانی که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی دارای عائله تحت تکفل قانونی محجور و معلول (ذهنی، جسمی، حرکتی) هستند، علاوه بر پرداختی‌های موضوع قانون، درصورتی‌ که نسبت به نگهداری فرد یا افراد یاد شده در میان خانواده اقدام کنند، حداقل به میزان یارانه موضوع قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پرداخت می‌کند.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی ماده 22 و ماده 26 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شده است که پیش از این ماده 26 این قانون اجرایی شد و ماده 22 نیز از آبان ماه اجرا می‌شود. بر اساس این ماده، 3200 نفر از ایثارگران مشمول از آبان ماه امسال مبلغی را به میزان یارانه موضوع قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در حکم حقوقی خود دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/