تاریخ : 1397,شنبه 19 آبان14:28
کد خبر : 62008 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

چرا قطع بیمه تکمیلی؟!



ایثارگران بازنشسته و شاغل بخش دولتی- بیمه تکمیلی جانبازان بخش دولتی بدون ایجاد زیر ساخت های قانونی و اجتماعی و بدون رعایت حقوق شهروندی، از ابتدای آبان ماه قطع شده و مشکلات زیادی برای فوری ترین نیاز جانبازان ایجاد شده است.

 لذا از همه مسئولین محترم تقاضا می شود جهت حمایت از ایثارگران و با توجه به موارد زیر  امور درمان کلیه ایثارگران همانند سابق به بنیاد شهید و امور ایثارگران سپرده شود و 400هزار نفر کارکنان دولت در قرارداد بیمه تکمیلی جدید بنیاد تا قبل از پایان آبان ماه اضافه شوند و مصوبه غیر کارشناسی اخیر از سوی دولت لغو گردد.

1- جانبازانی که با جسم و روح مجروح، بعد از سالها توانسته اند پزشکان و مراکز درمانی مورد اعتماد خود را پیدا کنند، مجددا با این تغییرات، به یکباره دچار سردرگمی خواهند شد و درمانشان شاید نصفه و نیمه رها شودکه عواقب بعدی شایسته ای ندارد.
2-  دولت محترم می توانست بدون ایجاد تنش و نگرانی بین ایثارگران، بودجه لازم را از سوی سازمان مدیریت به بنیاد اختصاص دهد و به جای اینکه بیمه تکمیلی 400 هزار نفر را جابجا کند، چند تا عدد و رقم را جابجا می کرد.

3- در مصوبه دولت از تاریخ اجرای آن، که اول آبان باشد ، هیچ  خبری داده نشده و بنابراین، قطع بیمه تکمیلی از تاریخ اول آبان مجوز قانونی نیز نداشته است و حتی بعید به نظر می رسد که در هیات وزیران، همه وزرا با این مصوبه غیر کارشناسی موافقت کرده باشند؟!
4- همه نظر سنجی های سال های قبل از 93 نشان می دهد که جانبازان دستگاه های دولتی در زمانی که بیمه تکمیلی به عهده دستگاه ها بوده است رضایت نداشته اند و به همین دلیل امور درمان به بنیاد سپرده شد و آزموده را آزمون خطاست.

5- در آخرین خبرها، بنیاد علت گرفتن این مصوبه را ماده 13 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران اعلام کرده است، در حالیکه در این ماده اولا در خصوص واگذاری بیمه بازنشسته ها هیچ کلمه ای ذکر نشده است و ثانیا تاریخ مصوبه هیات وزیران به شماره 136726که در سال 96 تصویب شده و براساس آن بیمه تکمیلی کلیه ایثارگران به بنیاد سپرده شده است، بعد از تاریخ قانون جامع سال 91 است و تدبیر این بود که بنیاد براساس همین مصوبه سال 96، کسری بودجه خود را از سایر راه های دیگر تامین می کرد و ایثارگران را زحمت نمی انداخت


کد خبرنگار : 20