تاریخ : 1397,دوشنبه 21 آبان13:20
کد خبر : 62042 - سرویس خبری : اخبار

تقدیم قلک های کوچک با دلهای بزرگ



دانش آموزان و نوجوانان فهمیده ایران برای کمک و پشتیبانی ازجنگ از هیچ کمکی چشم پوشی نکردند و با قلبی بزرگ و عاشق حتی قلک‌های کوچک خود را به جبهه و جنگ هدیه می دادند، تا آنان نیز سهمی در دفاع از مرز و بوم پدری شان داشته باشند.

کمک به جبهه و پشتیبانی از جنگ

کمک به جبهه و حمایت از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس منحصر به قشر و گروه و حتی سن خاص نبود هر کس با هرچه در دسترس و توانش بود به یاری رزمندگان در جبهه می‌شتافت و بیشتر مواقع نیازها و برآورده کردن خواسته های خود را نادیده می‌گرفت تا بتواند به عنوان یک انسان موثر به پشتیبانی از جنگ بپردازد.

بستن سربندهایی با نام الله و ائمه (ع) با تاسی از رزمندگان و قلک هایی به شکل نارنجک به کمرهای خود بسته‌اند خود را در رکاب رزمندگان دانسته و با اهدا مبالغی اندک خود را در جبهه و جنگ سهیم کرده و به این شکل در کمک به جبهه شرکت می‌کردند. این گونه بود که جنگ با این که همه دنیای استکبارجهانی پشت عراق بودند دشمن را نیروی اداره و کمک و همکاری به پیش بردند و نصرت پیروزی های چشمگیر نصیب رزمندگان اسلام شد و پوزه استکبار به خاک مالیدند. چون کوچک و بزرگ همه پشتیبان جنگ بودند.

همچنین نباید از نقش هزاران دانش آموز عاشق وطن که برای رفتن به جبهه ها در شناسنامه هایشان دست می بردند و فهمیده وار مهر شهادت را برپیشانی خود زدند و نامشان برای همیشه در تاریخ پرحادثه میهن ثبت و ضبط شد غافل شد.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس