تاریخ : 1397,چهارشنبه 23 آبان15:42
کد خبر : 62059 - سرویس خبری : پرونده

بیمه ایثارگران (۲)

در واکنش به بلاتکلیفی بیمه تکمیلی جانبازان


در واکنش به بلاتکلیفی بیمه تکمیلی جانبازان

جمعی از ایثارگران شاغل و بازنشسته با امضا و ارسال توماری به بنیاد شهید و مسئولان و دست اندر کاران کشور خواستار رفع بلاتکلیفی نسبت به موضوع بیمه تکمیلی شدند.

جانباز - جمعی از  ایثارگران شاغل و بازنشسته با امضا و ارسال توماری به بنیاد شهید و مسئولان و دست اندر کاران کشور خواستار رفع بلاتکلیفی نسبت به موضوع بیمه تکمیلی شدند.

بلاتکلیفی جانبازان فرهنگی و سایر ادارات (شاغل و بازنشسته) در خصوص بیمه تکمیلی، هزینه های درمانی و امور مربوط به آنان و خانواده هایشان بسیاری را سردرگم کرده است .

بر اساس این گزارش، بنیاد شهید و امور ایثارگران در توجیه این موضوع اعلام کرده است که از طرف معاون اول رئیس جمهور بخشنامه ای صادر شده که بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده آنان دوباره به دستگاههای مربوطه محول شده است !

در این تومار آمده است: در حال حاضر میان بنیاد شهید و سایر دستگاه های دولتی بلاتکلیف مانده ایم؛ از طرفی هم به لطف و کرامت دولتمردان، هر روز شاهد لغو و حذف قوانین ایثارگران (نادیده گرفتن حقوق ایثارگران و جانبازان) هستیم و از طرف دیگر قانون جامع خدمات ایثارگران هر روز محدود و محدودتر می شود.

همچنین از مهر ماه جانبازان و اعضای تحت پوشش آنان (اصلی و تبعی) از پوشش رایگان و معافیت پرداخت سرانه حق بیمه خارج و بلافاصله هزینه سرانه حق بیمه از جانبازان و اعضای تحت بیمه کسر شده است .در حالی که طبق قوانین مصرح مجلس و برنامه پنج ساله توسعه، صد در صد هزینه های درمانی خانواده شهداء و جانبازان اعم از پرداخت سرانه حق بیمه و هزینه های درمانی به عهده دولت و بنیاد شهید است.

در بخش دیگری از این تومار آمده است: عدم کفایت مسئولین و دولتمردان در حل مشکل مردم و قشر فرهنگی و جانبازان و عدم اجرای قوانین در دستگاههای دولتی باید توسط قوای مقننه و قضائیه رسیدگی و اعلام شود. آیا دولتمردان خود را فراتر از قانون می دانند ؟ که با  این رویه جانبازان را در سردرگمی و سرخوردگی و سرگردان در کاغذ بازی اداری می نمایند.

در پایان این تومار آمده است: دکتر عباسپور به جد پیگیر امور درمان جانبازان است اما جای بسی تاسف است که آقای شهیدی رییس بنیاد شهید و معاون رییس جمهور که در جلسه هیات وزیران حضور داشت مانع از تصویب این قانون غیر عادلانه نشده است.


کد خبرنگار : 17