تاریخ : 1397,چهارشنبه 30 آبان13:40
کد خبر : 62060 - سرویس خبری : پرونده

بیمه ایثارگران (۱)

درخواست ایثارگران از مجلس در خصوص بیمه تکمیلی


درخواست ایثارگران از مجلس در خصوص بیمه تکمیلی

عدم تمدید بیمه تکمیلی ذینفعان (با گذشت بیش از ۲۱ روز) در اکثر دستگاه های اجرایی، دغدغه ها و نگرانی های جدی در خصوص تأمین هزینه های درمانی پیش روی ایثارگران قرار داده است. زیرا این قشر از جامعه نیازمند حمایت بیشتری در حوزه بیمه و درمان هستند.

فاش نیوز - گروهی از جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی با ارسال نامه ای به فاش نیوز، خواستار انتشار آن و پیگیری تامین هزینه های درمانی پیش روی ایثارگران براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند.

متن نامه ارسالی به این شرح است:

احتراما بپیوست درخواست ایثارگران به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمه تکمیلی به حضورتان ارسال می گردد  خواهشمند است با هدف کمک به  حل مشکل این بزرگواران در صورت صلاحدید نسبت به درج فایل پیوستی در سایت فاش نیوز اقدام فرمائید. با سپاس

 

بسمه تعالی

نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با سلام به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل و سلامی مخلصانه به بزرگان سرافراز و نستوه انقلاب اسلامی که به صلابت کوه ها در برابر ناجوانمردی های شاهنشاهی، استکبار جنایتکار و تهاجم بیگانگان ایستادند و بذر عدالت خواهی، توسعه و بالندگی را در خدمت به میهن اسلامی افشاندند. سلامی ویژه محضر رهبر معظم انقلاب که ایرانیان ایران زمین را با سعی و تلاش خود به قله ها و مراتب بالا رسانیده اند. قطعا این شکوفایی ثمره تدبیر عالمانه رهبری بزرگوار، ارزش های والای اسلامی، خون شهدا و ایثار ایثارگران عزیز است؛ ایثارگرانی که همیشه در صحنه بوده اند و با حضور همیشگی خود با جان و دل مدافع سرزمین و آرمان های انقلاب خواهند بود.

همان گونه که مستحضرید با استناد به بند ج ماده ۳۳ قانون برنامه سوم توسعه، ماده ۹۹ قانون برنامه چهارم توسعه و بند الف و ب ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه، پرداخت صد درصد کسورات بیمه درمان همگانی و مکمل خانواده شاهد، جانبازان و آزادگان و افراد تحت تکفل واجد شرایط آنان به عهده دولت می باشد که اولین جرقه پرداخت و حمایت رسمی از بیمه تکمیلی و درمان ایثارگران در قالب بیمه طلایی در اوایل دهه ۹۰ شکل گرفت. پس از مدتی، به دلیل عدم توانایی دستگاه های اجرایی در تأمین منابع مالی و موانع پیش روی آن در نهایت با ابلاغیه شماره ۱۱۴۷۳۲، ۹۴ / ۶ / ۱۰سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص شاغلین و بازنشستگان کشوری، اختیار انتخاب امور درمان و بیمه تکمیلی از دستگاه مربوطه و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران به خود ایثارگران واگذار گردید. پس از آن و بر اساس موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 27/4/97 بنیاد شهید و امور ایثارگران عهده دار تأمین هزینه بیمه تکمیلی و هزینه های مازاد بیمه ایثارگران شد.

اما از آنجایی که برابر مصوبه ابلاغی هیئت وزیران به شماره ۹۲۱۲۸أت ۷۸۳مه ۱۴/۹۷N تأمین و هزینه های بیمه تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل و بازنشسته به دستگاه های اجرایی محول شد. عدم تمدید بیمه تکمیلی ذینفعان (با گذشت بیش از ۲۱ روز) در اکثر دستگاه های اجرایی، دغدغه ها و نگرانی های جدی در خصوص تأمین هزینه های درمانی پیش روی ایثارگران قرار داده است. زیرا این قشر از جامعه نیازمند حمایت بیشتری در حوزه بیمه و درمان هستند.

لذا اینجانبان از جنابعالی درخواست و تمنا داریم با استناد به بند "ر" ماده ۸ برنامه ششم توسعه و ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص حل مشکل بیمه ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه های اجرایی فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنان، با استناد به بند الف ماده ۲۴ برنامه پنجم توسعه (جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان - همسران شهدا) نسبت به طرح موضوع در مجلس شورای اسلامی و هماهنگی با مسئولین دولتی، باهدف تداوم تأمین هزینه های بیمه تکمیلی ایثارگران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام فرمائید.

با احترام - ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی


کد خبرنگار : 23