تاریخ : 1397,چهارشنبه 23 آبان17:45
کد خبر : 62088 - سرویس خبری : اخبار

تجمع ارزشی صنفی نمایندگان ایثارگران صدا و سیما


تجمع ارزشی صنفی نمایندگان ایثارگران صدا و سیما

ده ها نفر از نمایندگان جانبازان و ایثارگران صدا و سیما برای صیانت و اجرای قوانین خاص ایثارگری و دیدار با دکتر علی عسگری رییس رسانه ملی در حوزه ریاست این سازمان اجتماع کردند.

فاش نیوز - ده ها نفر از نمایندگان جانبازان و ایثارگران صدا و سیما برای صیانت و اجرای قوانین خاص ایثارگری و دیدار با دکتر علی عسگری رییس  رسانه ملی  در حوزه ریاست این سازمان اجتماع کردند.

در پی این تجمع ارزشی صنفی که دو ساعت به طول انجامید نمایندگان جانبازان و ایثارگران این سازمان بر صیانت از قانون و  ترویج فرهنگ جهاد و ایثار بخصوص حل و فصل فوری مسایل و مشکلات خدمتی حدود 800 نفر از جانبازان، فرزندان شهدا و آزادگان شاغل که با نقض قوانین خاص ایثارگری اجرا شده را خواستار شدند.

آنان در این تجمع به  اقدام ادارات کل منابع انسانی و بازنشستگی صدا و سیما که با استناد نادرست  به قانون منوعیت بکارگیری بازنشستگان ؛ احکام بازنشستگی اجباری و پیش از موعد جمع زیادی از جانبازان و ایثارگران را برای 24 آبان 97 صادر کرده و مدت خدمت 35 ساله را به 25 سال کاهش داده اند و همچنین جلوگیری از اجرای حکم بند (چ) ماده 87 برنامه ششم توسعه بشدت اعتراض کردند.

در تجمع این نمایندگان ایثارگران رسانه ملی پس از آنکه اعلام شد رییس سازمان صدا و سیما به علت شرکت درجلسه، خارج از سازمان بسر می برد احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، به نمایندگی از دکتر علی عسگری حاضر شد و با تاکید بر اینکه ایثارگران سرمایه های نظام و انقلاب هستند  قول داد احکام صادر شده بازنشستگی ایثارگران شاغل صدا و سیما براساس قوانین ایثارگری لغو شود و این  ایثارگران با داشتن مدرک کارشناسی ارشد (با احتساب یک مقطع بالاتر) بتوانند به خدمات خود در سازمان تا سقف قانونی ۳۵ سال ادامه دهند.

وی همچنین این قول را هم به نمایندگان جانبازان و ایثارگران داد که در اولین فرصت پیگیر تعیین وقت ملاقاتی با رییس سازمان صدا و سیما شود.

از دوماه پیش ایثارگران و جانبازان رسانه ملی در اعتراض به نقض قوانین خاص ایثارگری و اجرا نشدن برخی احکام برنامه ششم همچون بندهای (ح ) (ر) و (چ) ماده 87 برنامه به مراجع قانونی از جمله رییس مجلس؛ کمیسیون اصل 90 و فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت شکایت کرده اند.


کد خبرنگار : 23