تاریخ : 1397,چهارشنبه 23 آبان14:08
کد خبر : 62095 - سرویس خبری : اخبار

اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از اساسی‌ترین دغدغه‌های بنیاد



حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری در نشست پیگیری جذب تسهیلات اشتغال‌زایی مناطق روستایی و عشایری، گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های بنیاد، اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر است و یکی از راه‌های گره‌گشا برای ایجاد شغل برای متقاضیان شاهد و ایثارگر، کارآفرینی و خوداشتغالی است.

http://www.isaar.ir/images/docs/000266/n00266691-b.jpg

وی افزود: بعد از دفاع مقدس بحث معیشت ایثارگران در زمینه‌های مختلف در حال انجام و در برخی موضوعات به اتمام رسیده است اما آنچه امروز در بنیاد به‌عنوان چالش مطرح است، بحث اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر است که برای این مهم همه متولیان کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف به اقدام و حل این چالش هستند.
مدیرکل بنیاد بوشهر ادامه داد: طبق ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران 25 درصد از سهمیه استخدامی‌های دستگاه‌ها به ایثارگران اختصاص داده می‌شود که از طرفی رویکرد دولت به کوچک و چابک سازی بدنه دولت است که با این تفاسیر نباید منتظر جذب متقاضیان شاهد و ایثارگر در بدنه دولت بود.
وی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته تعداد 300 نفر سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی مناطق روستایی و عشایری به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تعلق‌گرفته است که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا و مطالعه شرایط و ضوابط مشمولین از این تسهیلات برخوردار شوند.
انتهای پیام/


منبع : ایثار