تاریخ : 1397,شنبه 26 آبان13:30
کد خبر : 62131 - سرویس خبری : اخبار

مادران شهدا فاطمی‌وار ایستادند



مادران‌ شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم فاطمی وار ایستادند. برای اسلام و احیای دین خدا صبر و فداکاری کردند و از جگرگوشه‌های خود گذشتند. هنوز هم در چهره‌های پیر و شکسته شان مهر مادری لبریز است، ولی آنچه درصورت این فرشتگان زمینی، درخشان‌تر به چشم می‌آید، عشق به دین خدا و ولایت است.

هنوز ضربان قلب مهربانشان تند و تند می زند، می‌گویند ما پشت رهبریم و اگر حضرت آقا دستور بفرمایند جان نیز می‌دهیم. ابهت  و شجاعت مادران چشم براه در دوران دفاع مقدس  و پایمردی در برابر دشمنان و منافقان در حافظه تاریخ ثبت و ضبط شده است.  و امروز نیز مشاهده می کنیم مادران و همسران مدافعان حرم نیز با همان صلابت، مقاومت و ایستادگی بانوان دیروز نقش آفرینی می کنند و ردای شهادت مردان خویش را افتخار خود می‌دانند. باز هم نقش آفرینی مادران در کنار همسران شهدا برای  تربیت فرزندان خردسالی که لبیک یا زینب را سر می‌دهند و لباس رزم پدران خود می‌پوشند و دختران خردسالی که چادر زینبی به سر می‌کنند و دیگر دست نوازشگر پدر را ندارند به گونه ای دیگر ادامه دارد. 

نسلی آگاه و بیدار که طلایه‌دار در کمک به جبهه مقاومت و تقویت عرصه جهاد با دشمنان دین خدا شده‌اند و ان شاالله تا نابودی خصم در برابر صهیونیست‌ها از پای نخواهد نشست. مادران شهدا اسطور‌های صبر و مقاومت هستند، اسطوره‌هایی که فرزندانی تربیت کردند که در راه دین و اسلام از همه هستی خود گذشتند و ایمان بصیرت بینش انقلابی را به نمایش گذاشتند، مادرانی که در مکتب امام حسین (ع) به فرزندان خود شیر دادند و آن‌ها را پرورش دادند و با عشق حسینی آن‌ها رابزرگ کرده و تقدیم اسلام کردند.

امروزه مادران سربازان مدافع حرم نیز همین راه و روش را در پیش گرفتند، شاید بتوان گفت، مادران جوانان غیور مردانی که با شجاعت و دلاورمردی در هرجا و مکانی که لازم باشد، حاضر می‌شوند و در راه انجام وظیفه از جان خود می‌گذرند برای این رزمنده های دلاور که شیرزنان ایران زمین آنان را تربیت کرده‌اند، فرقی ندارد درکجا خدمت کنند.ایران باشد یا سوریه ،عراق باشد یاهرجای دیگری. هدف  این است که خدشه ای به آرمان ها و ارزشها واردنشود. مادران چشم انتظار، زینب وار رسالت خود را انجام دادند، اسوه صبر بودند و مقاومت. و ثمره تربیت دینی آنها چنین فرزندان غیوری شد که جامعه اسلامی به آنها مباهات می کند. هنوز مادران برای بدرقه جگر گوشه هایشان قرآن به دست دارند و در دستی دیگر آب گرفته اند که پشت سر مسافرشان  بریزند. این کار فقط برای سلامتی مسافرشان نیست بلکه برای عاقبت بخیری و فنا فی الله شدن است. مادران شهدا سهم بزرگی در امنیت و آرامش این مرز و بوم دارند. هرچند گاهی این نقش عظیم و تاثیرگذار، کمرنگ می شود ولی درهرحال آنها زینب روزگار ما هستند و  در دامن پاکشان جوانان و رزمندگانی می پروارنند تا نهضت همچنان ادامه داشته باشد. 

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس