تاریخ : 1397,یکشنبه 27 آبان16:51
کد خبر : 62174 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

۵۲ تروریست در موصل دستگیر شدند



واحد اطلاعاتی «الصقور» عراق از دستگیری ۵۲ تروریست داعشی در موصل از جمله ۶ عامل انفجار تروریستی اخیر در این شهر، خبر داد.

فاش نیوز- واحد اطلاعاتی «الصقور» عراق؛ پس از شناسایی چندین مخفی‌گاه داعش و نابود کردن آنها، موفق به دستگیری 52 تروریست وابسته به داعش در موصل شد.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های دستگیر شده، مسئول انفجارهای تروریستی اخیر در موصلند که طی آن چندین شهروند عراقی کشته و زخمی شدند.

این واحد اطلاعاتی عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریة» منتشر شد، اعلام کرد که بقایای داعش در موصل، تلاش می‌کنند تا کینه خود را بر سر شهروندان بی‌گناه در این شهر آزاد شده، خالی کنند. اعضای این گروه تروریستی تنها با هدف بالا بردن روحیه عناصر خود، 8 نوامبر (17 آبان)، یک خودروی بمب‌گذاری شده را در موصل منفجر کردند که طی آن چندین شهروند بی‌گناه عراقی کشته و زخمی شدند.

بنا بر این بیانیه، نیروهای واحد الصقور، در قالب مجموعه عملیات‌های اطلاعاتی علیه عناصر داعش در موصل، موفق شدند، طرح این گروه تروریستی برای هدف قرار دادن مراکز انتخاباتی و بازارها در برخی مناطق موصل ناکام گذارند. در ادامه این عملیات نیز 3 مخفی‌گاه تروریست‌ها شناسایی و نابود شد و طی آن چندین تروریست کشته، 9 فرمانده به همراه 37 عضو این گروه تروریستی دستگیر شد.

پس از انفجار تروریستی اخیر در موصل، واحد اطلاعاتی الصقور با پیگیری سرنخ‌های موجود، عاملان این جنایت را تحت تعقیب و پیگرد قرار دادند و طی یک عنلیات ویژه، 6 تروریست مسئول این حمله را دستگیر کردند که جزئیات مربوط به آنها به زودی اعلام می‌شود.

یک منبع آگاه امنیتی عراق از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در جنوب شهر موصل در استان «نینوی» خبر داد.

17 آبان رسانه‌های عراق از وقوع یک انفجار در نزدیکی یک رستوران در شهر موصل، واقع در شمال غرب این کشور خبر دادند که طی آن یک خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان بغداد این شهر منفجر شد و طی آن، ۳ تن کشته شده و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

اول آبان‌ماه جاری، نیز یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در ناحیه «القیارة» در جنوب موصل منفجر شد و طی آن شش نفر از جمله دو سرباز کشته و 40 نفر از شهروندان زخمی شدند.

 

منبع : خبرگزاری فارس