تاریخ : 1397,دوشنبه 28 آبان14:05
کد خبر : 62185 - سرویس خبری : اخبار

برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل آموزش و پرورش



معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، از حل مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه این بیمه برقرار می‌شود.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سید منصور میرمرادی روز یکشنبه با اشاره به مصوبه هیات وزیران و برگزاری جلسه مشترک با سازمان برنامه‌ و بودجه و وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس توافق انجام ‌شده در این جلسه مقرر شد بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل آموزش و پرورش با تأمین اعتبار توسط سازمان برنامه ‌و بودجه از اول آبان ماه 1397 برقرار شود و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و افراد تحت تکفل از این پس تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان این وزارتخانه قرار بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: شرایط پوشش این بیمه مانند بیمه تکمیلی درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیشتر با اشاره به مصوبه هیات دولت و تبصره یک بند الف ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران دستگاه‌های اجرایی را به صورت کامل برقرار کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع را پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی افزود: مطابق تبصره یک بند الف ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از محل اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت کسورات بیمه درمانی همگانی و مکمل سهم کارکنان ایثارگر شاغل در دستگاه مربوط و خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان اقدام کنند.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه‌ هیات دولت به دستگاه‌های اجرایی در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: بر اساس مصوبه دولت که در راستای اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ابلاغ شده ارائه خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی از ابتدای آبان ماه 1397 بر عهده دستگاه‌ها خواهد بود و این دستگاه‌ها موظف هستند ایثارگران شاغل و بازنشسته خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.